خبرهای داغ:
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با انتقاد از لایحه الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه گفت: اصرار مسئولان برای پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک بدون در نظر گرفتن حق تحفظ تعهد آنها به صندوق جمعیت، یونیسف و یونسکو است.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۶۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

فرشته روح افزا در گفت‌و گو یی: در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه گفت: اخیرا لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس ارسال شده است که در مورد پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک بدون در نظر گرفتن شرط تحفظ است، ما پیش از این به کنوانسیون حقوق کودک با حق تحفظ پیوسته بودیم و این حق معنی‌اش این است که اگر کاری از ما خواستند که مغایرت با قانون و شروع داشته باشد ما وارد آن کار نشویم. الان معلوم نیست به چه دلیلی  دولت می‌خواهد بدون حق تحفظ به کنوانسیون حقوق کودک بپیوندیم این یک سؤال بزرگ است که به چه دلیل می‌خواهند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: درخواست آنها در این لایحه این است که سن قانونی کودکان 18 سال شود و این در حالی است در گذشته نوجوانان ما در این سنین در جنگ شرکت کردند و پذیرفتن این موضوع باعث می‌شود در جوامع بین‌‌المللی زیر سؤال برویم و بعید نیست تحریم‌های جدیدتر برای ما در نظر بگیرند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: طبق قانون ولایتمداری، پدران حق ولایت کودکان را دارند اگر ما بخواهیم حق تحفظ را برداریم و شرع را حذف کنیم این موجب می‌شود که حق ولایت پدران برداشته شود و اگر این حق تحفظ را برداریم در بسیاری از مسائل و حتی حجاب کودکان دچار چالش خواهیم شد.

روح افزا خاطرنشان کرد: سن قانونی ازدواج برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال است در صورت تصویب این لایحه 18 سال می‌شود کسانی که به دنبال ارائه و تصویب این لایحه هستند یا نمی‌دانند که چطور زمینه‌های نفوذ غرب را در کشور فراهم می‌کند و اگر می‌دانند آگاه باشند که مطالبات مردمی در این زمینه زیاد است و در صورت تصویب این لایحه هرج و مرج زیادی در زمینه خانواده خواهیم داشت. ما نمی‌خواهیم کودکانی مانند غرب داشته باشیم ما می‌خواهیم فرزند اسلامی - ایرانی تربیت کنیم و دلاورانی تربیت کنیم که قدر دینداری را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: ما قرار نیست در سیستم سکولار فرزندانمان را پرورش دهیم. اینکه غرب می‌گوید سن قانونی برای کودکان 18 سال است بر اساس چه منبع و مرجعی این را گفته‌اند؟ کشورهای غربی بدون هیچ کار علمی برای خود یک استاندارد قرار دادند. مسئولان بدانند بعد از این و حذف حق تحفظ گزارشات حقوقی احمد شهید و اعتراض سازمان‌های بین‌المللی بالا خواهد گرفت.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: مجلس این لایحه را به کمیسیون دفاع داده است تا در مورد آن اظهارنظر کند در حالیکه کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس نیز باید ورود پیدا کنند.

روح افزا افزود: پیوستن به کنوانسیون اختیاری است و هیچ اجباری ندارد ما قبلاً با حق تحفظ پیوستیم افرادی که این کار را انجام می‌دهند آیا می‌توانند جلوی آسیب‌های اجتماعی که به دنبال این کار در جامعه ایجاد می‌شود را بگیرند؟ کشورهای غربی با بسیاری از این مسائل مشکل دارند و ما داوطلب مشکلات غربی شدیم و این قدر کورکورانه از غرب پیروی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اصرار مسئولان برای پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک بدون در نظر گرفتن حق تحفظ نشان دهنده تعهد برخی مسئولان به صندوق جمعیت، یونیسف و یونسکو است، مگر یونیسف و یونسکو برای ایران دل می‌سوزانند. الان یونیسف و یونسکو در آمریکا چه می‌کنند مسئولان باید پاسخ دهند هم اکنون 8 هزار مهدهای روستایی ما را یونیسف اداره می‌کند چرا می‌خواهیم غرب را در همه چیز الگو قرار دهیم و اگر حق تحفظ شرع و قانون را برداریم بحران در رابطه با کودکان در خانواده‌ها ایجاد می‌شود و مجلس چرا این بحث را می‌پذیرد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: من به تمام دستگاه‌های فرهنگی هشدار می‌دهم که در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد و از رئیس جمهور خواهش می‌کنم پاسخ دهند چرا می‌خواهید حق شرع را بردارید؟

روح افزا ادامه داد: در جلسات مرجع ملی حقوق کودک به این اشاره شده است که حضور بچه‌ها در دسته‌‌های مذهبی خشونت علیه کودکان است خانواده‌ها مراقب باشند بچه‌های ما غیرمذهبی و سکولار تربیت نشوند، این دولت برای جوانان کار و اشتغال ایجاد نکرد و در زمینه‌های فرهنگی نیز اقدامی انجام نداده است حداقل آسیبی به آسیب‌های دیگر اضافه نکند. حالا می‌خواهند تحت حقوق کودک شرع را حذف کنند زهی خیال باطل.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات