خبرهای داغ:
مدیر امور مساجد منطقه 5 شهرداری اصفهان تاکید کرد
مدیر امور مساجد منطقه 5 شهرداری اصفهان بر لزوم استفاده از فکر جوانان در انجام فعالیت‌های مساجد تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۰۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی بعد از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات اصفهان در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: یکی از اصولی‌ترین موارد برای پیشرفت و بهبود مساجد این است که ائمه جماعات مساجد از نظرات هم استفاده کنند.

وی به لزوم توجه ائمه جماعات مساجد به مباحث فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا ببینیم چه طور می‌توان جوانان را به مساجد جذب کرد.

مدیر امور مساجد منطقه 5 شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر جوانان در کنار ائمه جماعات قرار گیرند، نه تنها می‌توان از نظرات آن‌ها استفاده کرد که از وجود فکری آن‌ها هم برای فعالیت‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

موسوی با بیان اینکه جوانان می‌توانند طرح‌های خوبی را به ائمه جماعات ارائه دهند، تأکید کرد: بعضی از ائمه جماعات خود را از جوانان دور نگهداشته‌اند، اما اگر این جوانان را مثل پدری که خانواده را هدایت می‌کند، هدایت کنیم و آن‌ها را به مکان‌هایی مانند بسیج بفرستیم، می‌توانیم مسجد خود را بین سایر مساجد از لحاظ انجام فعالیت‌های فرهنگی نمونه کنیم.

وی ابراز کرد: کار یک استاد این است که نظرات دانشجو را گرفته، آن‌ها را تکمیل می‌کند و به دانشجو برمی‌گرداند؛ امام جماعت هم باید همین‌طور عمل کند، اگر امام جماعتی بتواند با جوانان به تفاهم برسد، آن وقت یک امام جماعت نمونه است.

مدیر امور مساجد منطقه 5 شهرداری اصفهان تأکید کرد: باید از فکر جوانانی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج محلات فعالیت می‌کنند، استفاده کرده و مساجد خود را برخوردار کنیم.

موسوی در پایان گفت: باید سعی کنیم اگر نماز صبح در مسجدی اقامه می‌شود آن را تقویت کنیم، در غیر این صورت خود به ‌عنوان یک روحانی پیشنهاد داده و نماز صبح را به جماعت اقامه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها