معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تا پایان سال حداقل سه داروخانه‌ی الکترونیکی در گیلان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۸۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش بسیج از گیلان، دکتر فیروز سرودی در خصوص طرح ساماندهی داروخانه‌های الکترونیک اظهار کرد: با استفاده از طرح ساماندهی داروخانه‌های الکترونیکی، داروخانه‌ها قادر خواهند بود به صورت مجازی و الکترونیکی به فروش اقلام دارویی موجود در داروخانه‌ها بپردازند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک داروخانه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی از این معاونت اخذ کرده و صدور مجوز برای دو داروخانه نیز در دست اقدام است و تا پایان سال حداقل سه داروخانه‌ی الکترونیکی در گیلان خواهیم داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین هدف راه‌اندازی داروخانه الکترونیکی را خدمات رسانی سریع به مردم از طریق فروش اقلام دارویی به صورت الکترونیکی و مجازی دانست.

سرودی خاطر نشان کرد: بازدید از داروخانه‌ها و نظارت بر روند توزیع دارو از وظایف ذاتی این معاونت است و در این پایش‌ها که به صورت مستمر در تمامی داروخانه‌ها انجام می‌شود کلیه امورات مربوط به نحوه‌ی عرضه این کالای حیات بخش مد نظر کارشناسان نظارت این معاونت قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در بازرسی‌های کارشناسان این معاونت از داروخانه‌ها موید این مطلب است که تعداد اندکی از داروخانه‌هایی در استان براساس قوانین و مقررات اقدام به توزیع دارو نکرده‌اند اما این اندک هم برای دانشگاه علوم پزشکی که مهمترین هدفش ارتقاء، حفظ و تامین سلامت جامعه می‌باشد، بسیار زیاد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بیشترین تخلفاتی که توسط کارشناسان این حوزه در بازدید از داروخانه‌ها گزارش شده باز بودن داروخانه در ساعات مغایر با پروانه داروخانه، گرانفروشی، توزیع داروهایی که خارج از شبکه وارد داروخانه شده و عدم حضور مسوول فنی است که در این خصوص، برخود قانونی لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با آنها صورت گرفته است.

به گفته سرودی استان گیلان دارای 335 داروخانه خصوصی و 34 داروخانه داخل بیمارستانی است.

 

ارسال نظرات