حمید بنایی با بیان اینکه وارد کردن متخصصان خارجی در مغایرت آشکار با اقتصاد مقاومتی است افزود: اعتقاددارم که صحبت آقای نعمت‌زاده اقتصاد مقاومتی را دور می‌زند و برون سپاری کاری غیر ضروری است.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۵۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه افرادی همچون وزیر صنعت توانمندی داخلی را فاقد ارزش و اعتبار دانسته و به تخصص خارجی ها ایمان دارند، اظهار داشت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی آمده است که" اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمی‌شود؛ اقدام و ابتکار و عمل لازم است. ثانیاً حلّ‌ مشکلات مجموعه‌ی اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی؛ اگر این کار تحقّق پیدا کرد و همّتها متوجّه به این مسئله شد، مسائل کار بتدریج حل میشود، کار ارزش پیدا میکند، کارگر ارزش پیدا می‌کند، اشتغال عمومی می‌شود، بیکاری که یک معضلی است در جامعه بتدریج کم می‌شود و از بین می‌رود. اساس کار، مسئله‌ی تولید است" که می‌تواند فصل الخطاب همه مسوولان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وارد کردن متخصصان خارجی در مغایرت آشکار با اقتصاد مقاومتی است افزود: اعتقاددارم که صحبت آقای نعمت‌زاده اقتصاد مقاومتی را دور می‌زند، با توجه به پتاسیل، تخصص و تعهدی که در جوانان، نخبگان و دانشگاهیان دیده می‌شود برون سپاری کاری غیر ضروری است.

بنایی در خاتمه افزود: متخصصان داخلی فروانی داریم که حرف‌هایی را برای گفتن دارند ولی عدم توجه به ظرفیت داخلی و بومی نگری موجب می‌شود تا نتوانیم مدیریت بهره وری از نیروی انسانی داخلی را داشته باشیم.

ارسال نظرات