رییس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران:

برگزاری آزمون نصابان آسانسور بدون مجوز فنی- حرفه‌ای غیرقانونی است+سند

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت فنی کارآموزان رشته‌های مختلف است و برای کارآموزان هر رشته پس از قبولی در آزمون، گواهینامه مهارت با اعتبار بین‌المللی صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۹۲۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزاری آزمون نصابان و سرویسکاران آسانسور در مرکز علمی کاربردی کوشا را غیرقانونی اعلام کرد.

رییس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: به دنبال برگزاری آزمون تعیین سطح نصابان و سرویسکاران آسانسور از سوی سندیکای آسانسور در محل مرکز علمی کاربردی کوشا، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با ارسال نامه‌ای به این اتحادیه، آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.

علی‌اکبر ایلخانی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت فنی متقاضیان و کارآموزان رشته‌های مختلف است، افزود: برای کارآموزان هر رشته پس از قبولی در آزمون، گواهینامه مهارت با اعتبار بین‌المللی صادر می‌شود.

ایلخانی با اشاره به تفاهمنامه همکاری آموزشی میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اتاق اصناف ایران اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران هرگونه ادعای بی‌اساس بخش‌های موازی درباره آموزش و آزمون کارآموزان آسانسور را فاقد وجاهت قانونی دانست و هشدار داد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طبق مقررات با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون یاد شده در خردادماه گذشته ادامه داد: از آن‌جا که آزمون تعیین سطح نصابان و سرویسکاران آسانسور در مرکز کوشا غیرقانونی است درنتیجه گواهی صادر شده برای پذیرفته‌شدگان آن نیز باطل بوده و از نظر اتحادیه صنف آسانسور، اتاق اصناف و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعتبار ندارد.

ایلخانی با تصریح اینکه پیش از برگزاری آزمون به سندیکای آسانسور و مرکز علمی کابردی کوشا، هشدارهای لازم درباره غیرقانونی بودن آن داده شده بود، خاطر نشان کرد: مسؤولیت وارد آمدن هرگونه خسارت معنوی و مادی ناشی از این اقدام به اتحادیه صنف آسانسور و شرکت‌کنندگان در آن آزمون به عهده سندیکا و مرکز کوشا است.

رییس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان اینکه اقدامات سندیکای آسانسور و مرکز کوشا سبب تشویش و نگرانی صنف و صنعت آسانسور شده، تصریح کرد: «خانه مهارت آسانسور»، مرکز آموزش مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اتحادیه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام آزمون فعالان این صنف است و دیگر مراکز آموزشی، مجوز قانونی برای این مهم را ندارند. 
برگزاری آزمون نصابان آسانسور بدون مجوز فنی- حرفه‌ای غیرقانونی است+سند

ارسال نظرات