مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج البرز گفت: دانش آموز این ناحیه در نخستین المپیاد سلول های بنیادین پزشکی و باز ساختی کشور مدال طلا کسب کرد.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۰۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ؛عبدالکریم رستمی روز سه شنبه گفت: سارینا انصاری دانش آموز پایه سوم متوسطه دوره دوم مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان با کسب این مدال زرین برای ناحیه سه کرج و البرز دراین المپیاد افتخار آفرینی کرد.

وی اظهار کرد: ترویج علوم و فناوری های جدید مرتبط با سلول های بنیادی پزشکی و بازساختی ، ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان علاقه مند به حوزه مرتبط با سلول های بنیادی پزشکی و باز ساختی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این المپیاد کشوری است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج البرز ادامه داد: در مرحله اول این المپیاد 3 هزار و 700 دانش آموز در سال تحصیلی 95-94 شرکت کردند که از این تعداد 389 نفر برای حضور در مرحله دوم برگزیده شدند.

رستمی گفت: دانش آموزان در مرحله دوم نیز به رقابت علمی - تخصصی پرداختند و در نهایت 28 نفر به مرحله سوم نخستین المپیاد سلول های بنیادین پزشکی و باز ساختی کشور راه پیدا کردند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی - تخصصی که تیرماه سال جاری برای دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد کشوری در تهران برگزار شد اظهار کرد: در رقابت سخت مرحله سوم این دانش آموز البرزی توانست مدال طلای کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی گفت:این المپیاد به پیشنهاد و به حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان در سه مرحله کشوری برگزار شد.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات