عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه:

مهمترین مشکل اتمام واحدهای مسکن مهر کمبود متقاضی است

عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه مهمترین مشکل اتمام واحدهای مسکن مهر را کمبود متقاضی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۳۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ایمان مقید در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح مسکن مهر تربت حیدریه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در اراضی شمالی شهرک ولی عصر(عج) با احداث ۴ هزار و ۸۶۰ واحد اجرا، که تاکنون هزار و ۸۶۱ واحد تحویل متقاضیان شده است.
 
وی مهمترین مشکل اتمام واحدهای مسکن مهر را کمبود متقاضی عنوان کرد و افزود: کمبود متقاضی و همچنین خدمات روبنائی در این منطقه باعث فقدان متقاضی شده که با ادامه این روند در آینده نزدیک این واحدها برای تکمیل به انبوه سازان واگذار می شود.
 
مقید، خدمات زیربنانی واحدهای مسکن مهر را بصورت ۱۰۰ درصد اجرائی دانست و گفت: خدمات زیر بنائی شامل؛ آب، فاضلاب، برق، گاز، تلفن، و همچنین بهره مندی ۶۰ درصدی آسفالت در این منطقه انجام گرفته، اما خدمات روبنائی مانند فضاهای آموزشی، تفریحی، مذهبی و درمانی بر علل عدم متقاضی برای این واحدها نیز افزوده است.
 
عضو کارگروه سازندگی مجمع بسیج تربت حیدریه ادامه داد: بالغ بر ۸۰ درصد پروژه های عمرانی در راه سازی و راهداری، واگذاری و حفاظت از املاک و اراضی دولتی، شهرسازی و حسن نظارت بر اجرای آن و همچنین ساخت و سازهای دوایر دولتی و سازمانها هزینه می شود.
 
وی به تشریح حوزه راهسازی در شهرستان پرداخت و افزود: در سال گذشته ۳۰ راه روستائی که ۸۳۰۰ خانوار را تحت پوشش خود قرار داده به میزان ۵۱ کیلومتر و هزینه بری ۵۳ میلیارد ریال و با مشارکت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی خیرین و اهالی روستا روکش آسفالت شده است.
 
مقید، نهضت آسفالت در شهرستان تربت حیدریه را نشئت گرفته از اختصاص قیر رایگان دانست و بیان داشت: با اختصاص ۱۰ هزار تن قیر رایگان که اعتبار آن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد و همچنین با تعامل و مشارکت شهرداری تمامی معابر ورودی به شهر تربت حیدریه و خیابانهای اصلی و فرعی آسفالت و ساماندهی شده است.
 
مدیر اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه اذعان کرد: در حال حاضر ۴۰ کیلومتر از راههای شهرستان تربت حیدریه نیازمند روکش آسفالت می باشند که با احتساب هزینه کرد در بخشهای مختلف هر کیلومتر بین ۳ تا ۵ میلیارد ریال هزینه دارد.
 
وی از کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده ای در تربت حیدریه خبر داد و افزود: با تعریض محورهای مواصلاتی و نصب علائم هشداردهنده و همچنین خط کشی ها و استاندارد سازی مورد نیاز، تلفات جاده ای ۲۱ درصد و جرحی ۱۰ درصد در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ کاهش داشته است.
 
مقید خاطر نشان کرد: یکی از معضلات جاده ای در محور تربت حیدریه به مشهد، انسداد در گردنه های خماری و سبز بود که با راه اندازی راهدارخانه در گردنه سبز تاکنون هیچ انسداد و یا مشکل خاصی در جاده ها گزارش نشده است.
 
وی یکی دیگر از وظایف اداره مطبوع خود را واگذاری اراضی با رعایت ضوابط قانونی به دوایر دولتی و نهادها و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: واگذاری زمین به قیمت منطقه ای انجام می شود و با انعقاد قرارداد، سرمایه گذار و یا نهادها موظف به انجام پروژه با همان کاربری هستند.
 
مدیر مسکن و شهرسازی تربت حیدریه از واگذاری چهار هکتار از اراضی پیشکوه به ستاد نماز جمعه خبر داد و گفت: برای احداث مصلی نماز جمعه ۴ هکتار زمین واگذار شده و هم اکنون طبق ضوابط وزارت مسکن و شهرسازی ۲ هکتار آن آماده انعقاد قرارداد واگذاری است.
 
مقید در خصوص عدم اجرای پروژه پارک آبی در پیشکوه گفت: سرمایه گذار این پروژه ابتدا در خواست ۵ هزار متر مربع زمین را داشته که با ضوابط قانونی در اختیار وی قرار دادیم، اما در ادامه جهت احداث پارکینگ و برخی موارد دیگر سرمایه گذار درخواست ۵ هزار متر مربع دیگر می نماید که مقداری کار در واگذاری اراضی باقیمانده بطول می انجامد و در نهایت سرمایه گذار از این پروژه دلسرد و ناامید می شود.
 
وی به موضوع تملک منطقه پیشکوه اشاره کرد و بیان داشت: منطقه گردشگری پیشکوه نیازمند اجرای طرح جامعی است که باید از سوی شهرداری ارائه شود و ما نیز معتقدیم نباید این منطقه از کاربری گردشگری به سمت دیگری کشانده شود.
 
مقید به حوزه شهرسازی نیز اشاره و بیان کرد: با برطرف شدن بحث پدافند غیر عامل، بزودی طرح جامع تربت حیدریه تصویب و به مرحله اجرادر خواهد آمد، کما اینکه ما تاکنون از گسترش حاشیه نشینی در شهر ممانعت کردیم.
 
مدیر اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه مهمترین پروژه در دست احداث را بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هکتار و زیر بنای ۲۷ هزار متر مربع در ۷ طبقه پیش بینی شده که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال مالی ۹۶ عملیات احداث ساختمان به اتمام برسد.
 
وی گفت: با اتمام احداث بیمارستان امام حسین(ع)، تربت حیدریه بعنوان قطب درمانی جنوب خراسان رضوی حداقل به بیش از یک میلیون نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی ارائه می کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار