خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان؛

شاکله ظاهری و باطنی نیروهای مسلح باید شاکله الهی باشد/حیات طیبه در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

کد خبر: ۸۷۳۷۰۶۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان فرمانده سپاه نینوا گلستان در جلسه توانمند سازی امر به معروف و نهی از منکر  گفت: امر به معروف در حوزه حاکمیت جامعه اسلامی یک  تکلیف و فریضه واجب است.

رحمت الله صادقی گفت: اراده الهی بر این است که اگر حاکمیتی از اسلام ایجاد شد 4 تکلیف برپایی نماز ، پرداختن زکات ، ترویج امر به معروف و نهی از منکر را آن حکومت انجام دهد  که یکی از مصادیق ایمان انجام فریضتین است .

وی تصریح کرد: در سازمانها باید به گونه ایی عمل شود که فرد در آن سازمان به اغناء دینی و معرفتی برسد و همچنان که نماز اول وقت را به موقع اقامه می کند نسبت به معروف نیز مقید باشد و به عنوان یک الگو در جامعه نمود پیدا کند.

سردار صادقی سه عنصر دانستن ، توانستن و خواستن را از مقدمات انجام این تکلیف الهی برشمرد و خاطر نشان کرد:اگر مکلف این سه عنصری را نداشته باشد در اموری که خداوند بر او متردب کرده است دچار مشکل خواهد شد و امر به معروف نیز از نمونه هایی است که باید این سه اصل مورد توجه قرار بگیرد

فرمانده سپاه نینوا گلستان با طرح این سوال که امر به معروف چیست و چه ابعادی داشته و حوزه عمل به امر به معروف در چه حوزه هایی است و احکام متردب بر آن چیست ، به این نکته اشاره کرد که دانستن این اصول در اجرای هر چه بهتر این فریضه الهی بسیار موثر است و نتیجه این نظام که تبلور اساره حرکت همه انبیاء و اولیاء و ائمه معصومین و سلسله مراتب بزرگ ولایت و حاکمیت اسلامی است باید حفظ شود.

وی در حوزه سازمانی در اجرای این فریضه الهی به فراهم شدن شرایط امر به معروف اشاره کرد و گفت:فرماندهان باید به نحوی عمل کنن که زیر مجموعه به راحتی بتواند امر به معروف کرده و با حفظ سلسله مراتب فرماندهی را نقد کرده و با رعایت آیین نامه انضباطی در کنار اقتدار ، برادری که منبعث از فرهنگ دینی است را به وجود آوردند.

صادقی افزود:اگر فردی در حوزه فردی خود و در درون آمر به معروف و ناهی از منکر نباشد در سازمان و جامعه نیز نمی تواندچرا که به استناد آیه ان تنصرولله ینصرکم ، اگر تلاش و کوشش نباشد خدا نیز هدایت نخواهد کرد.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه گفت: جهاد و امر به معروف هر دو در فروع دین و در کنار هم امده است ولی خداوند حیات طیبه را در جهاد قرار نداده بلکه ذز امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است و این نشانه این است که امر به معروف از جهاد مهمتر است.

وی اظهار داشت:در راه این انقلاب ،حضرت امام (ره)و رهبر معظم انقلاب تلاش کردند تا نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کرده و و دولتی مبتنی بر همه ارزشهای اسلامی شکل گیرد، دولتی که فیش های نجومی در آن نبوده به کسی ظلمی روا نشود ، متبلور امر به معروف و نهی از منکر باشد و زیر بار استکبار نرود و ظلم و نظام سلطه را نپذیرد و اینجاست که بعد از دولت اسلامی تمدن و جامعه اسلامی شکل گرفته شده و اسباب ظهور فراهم خواهد شدو مقدمه ظهور این تمدن اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار صادقی در پایان افزود: شاکله ظاهری و باطنی نیروهای مسلح باید شاکله الهی باشد  و می بایست تا انجام این فریضه الهی از کوچکترین جزء تا بالاترین رده در سازمان به عنوان تکلیف دینی مشاهده گردد تا همواره یک الگو در جامعه تلقی گردد.

انتهای خبر/


 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار