خبرهای داغ:
به گفته استاندار سهم کرمانشاه ازمجموع بیش از دو هزار پرداختی مربوط به واحدهای راکد در کشور فقط یک درصد است و این یعنی مدیریت استان در اقتصاد مقاومتی کارنامه شهریور ماهش هم مردود است.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۷۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بر کسی پوشیده نیست که مهمترین چالشی که کشور ایران با آن روبروست مشکلات اقتصادی است که مردم با تمام وجود آنرا لمس می کنند و بر این اساس رهبر معظم انقلاب هم در نامگذاری سالهای اخیر همواره بر آن تاکید داشته اند و با نامگذاری سالجاری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همگان و بویژه دولت را به تحقق اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش بیماری سخت اقتصادی است توجه دادند. از این رو دولت تدبیر و امید نیز بارها خود را به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ملزم دانسته است.

در استان کرمانشاه با توجه به مشکلات فراوان مانند رتبه نخست بیکاری کشور ، تعطیل و نیمه تعطیل بودن بیش از دو سوم مراکز تولیدی، نصف بودن میانگین سپرده بانکی مردم و معضلات بسیار اقتصادی دیگر و تبعات زیانبار آن می بایست اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های حوزه اقتصاد بطور ویژه و جدی تر در دستور کار قرار می گرفت ولی متاسفانه شواهد گویای آن است که کرمانشاهی که بنا بر گفته مسئولان وقت در سال گذشته بعنوان استان پایلوت  در موضوع اقتصاد مقاومتی برای آن برنامه ریزی شده بود در این خصوص نیز توفیقی بدست نیاورده است به گونه‌ای که اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در نشست دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانکهای استان در آخرین روز مرداد ماه به آن اذعان و خاطرنشان کرد کرمانشاه در اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی نداشته و ارزیابی دولت نیز بر این موضوع صحه می گذارد.

به گفته استاندار سهم کرمانشاه ازمجموع بیش از دو هزار پرداختی مربوط به واحدهای راکد در کشور فقط یک درصد است و این یعنی مدیریت استان در اقتصاد مقاومتی کارنامه شهریور ماهش هم مردود است.

بدیهی است مردم شایسته کرمانشاه از مسئولان خود انتظار داشتند تا بجای ارایه کارنامه ناموفق و عملکرد ضعیف برای حل مشکلات عدیده استان اقدام و عمل لازم را به خرج می داد و این کارنامه های نا امید کننده برای استان کرمانشاه با وجود این همه توانمندی در بخشهای مختلف پذیرفتنی نیست و باید در این استان هر چه سریعتر تحولات جدی صورت بگیرد و بیش از این فرصت سوزی نشود.
 
یادداشت/رسول مرادی
ارسال نظرات