مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان سقز گفت: تعداد 120 نفر از دانشجویان دختر و پسر از دانشگاهای این شهرستان به اردوی جهادی اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۱۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، افشین احمدی عصر امروز در مراسم بدرقه این دانشجویان اظهار داشت: این دانشجویان از سطح دانشگاه‌های شهرستان هستند که در قالب اردوی جهادی به مدت 12 روز به این اردو اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این اردو در دو حوزه عمرانی و فرهنگی است که عرصه عمرانی شامل 14 بخش مختلف و عرصه فرهنگی هم شامل 5 بخش گوناگون خواهد بود.

مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان سقز افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است، آغاز این سازندگی، ساختن خود است، به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خودسازی است، همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است، این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

وی یکی دیگر از اهداف جهادی را سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه دانست.

احمدی ادامه داد: در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم منطقه در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می‌کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

ارسال نظرات