معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل:
مناطق محروم و كمتر توسعه يافته نيازمند توجه هر چه بيشتر مسئولان و مردم نيكوكار هستند كه در اين راستا كميته امداد در سال‌جاري 49 درصد از طرح‌هاي اشتغال ايجاد شده خود را به مددجويان ساكن در روستاها اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۳۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش نژادجواد با اشاره به اينكه یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی همه جانبه خانواده‌های تحت پوشش است، بيان كرد: ایجاد اشتغال برای مددجويان مستعد كه توانايي انجام كار را دارند مهمترين رسالت كميته امداد است که با تمام توان درصدد دستيابي به آن هستيم.

وي با بيان اينكه توسعه اشتغال پایدار در حوزه روستایی همواره مدنظر كميته امداد قرار داشته و در اين زمينه فعاليت‌هاي قابل توجهي انجام شده است، اذعان كرد: با برنامه‌ريزي و همکاری مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و مردم نيكوكار مي‌توانيم شاهد توسعه روستاها، مناطق محروم و دورافتاده باشیم.

نژادجواد با اعلام اينكه توسعه روستاها مهاجرت معكوس را به دنبال دارد، تصريح كرد: توسعه روستاها یکی از برنامه‌هاي اولويت‌دار كميته امداد است كه در اين زمينه خواستار همكاري هر چه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي در جهت فراهم كردن امکانات و زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه و پيشرفت روستاها و مناطق محروم هستيم.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته‌ امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، استان اردبيل به لحاظ موقعيت جغرافيايي داراي ظرفيت بسزايي در زمينه دامپروري و كشاورزي است، اظهار كرد: بر اين اساس، در پنج‌ ماهه نخست سال‌جاري 48 درصد از اشتغال ايجاد شده مربوط به طرح‌هاي دامپروري و كشاورزي بوده است كه تلاش داريم تا پايان سال تعداد طرح‌هاي بيشتري را در اين زمينه به منصه ظهور بگذاريم.

وي اعلام كرد: از ابتداي سال‌جا‌ري تا كنون 282 طرح در زمينه دامپروري و كشاورزي براي مددجويان تحت حمايت اجرا شده است.

نژادجواد با بيان اينكه امسال مهمترين هدف كميته امداد استان سوق منابع و اعتبارات به سمت مناطق روستايي و حاشيه نشين است، يادآور شد: بر اساس استعدادسنجي صورت گرفته در بين مددجويان مستعد اشتغال، به طور متوسط و از لحاظ پراكندگي جغرافيايي 57 درصد از اين افراد ساكن مناطق روستايي هستند كه تلاش داريم با تامين اعتبارات لازم فرصت‌هاي شغلي مناسبي را در مناطق محروم ايجاد كنيم.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته‌ امداد استان اردبيل با اعلام اينكه از ابتداي فعاليت كميته امداد در استان اردبيل، اين نهاد بيش از 38 هزار شغل را براي افراد نيازمند ايجاد كرده است، خاطر نشان كرد: از اين تعداد مشاغل ايجاد شده، 17 هزار و 411 شغل در زمينه دامپروري و 946 مورد نيز مربوط به كشاورزي بوده است.

وي با اشاره اينكه فراورده‌هاي دامي و محصولات كشاورزي مددجويان تحت حمايت بخش مهمي از مايحتاج ضروري مردم استان را تامين مي‌كند، اظهار كرد: 12 درصد از دام سبک و سنگین استان در اختيار مجريان طرح دامپروري كميته امداد قرار دارد که سرمایه‌ای بالغ بر 170 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

نژادجواد با اشاره به اينكه در حال حاضر 177 هزار راس دام سبك و 46 هزار راس دام سنگين در اختيار مددجويان است، بيان كرد: يكي از بهترين طرح‌هاي اشتغالزايي كميته امداد در روستاها كه موفقيت‌هاي چشمگيري را به دنبال داشته است، ترويج و اشاعه حرفه دامپروري است كه با توسعه اين طرح تلاش داريم خانواده‌هاي تحت حمايت را به مرز خوداتكايي نزديك‌تر نماييم.

ارسال نظرات