این روزها تبلیغات عسل که با عنواینی چون"عسل چهل گیاه" یا "عسل طبیعی گون" در کنار جاده ها خود نمایی می کند کار و کاسبی تولید کنندگان عسل طبیعی در شهرستان کوثر را با مخاطره مواجه کرده؛ بطوری که فقط 10 درصد عسل های کنار جاده طبیعی است.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۶۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، شهرستان کوثر که یکی از تولید کنندگان برتر عسل طبیعی در سطح استان اردبیل شناخته شده، این روزها قربانی مانور تبلیغاتی و غیر طبیعی فروشندگان عسل در کنار جاده ها شده است.

فروشندگان عسل طبیعی در شهرستان کوثر که عسل های خود را به شهرستانها و استان های همجوار صادر می کنند از این موضوع اسفبار ناراضی بوده و خواستار رسیدگی مسئولین به این مهم هستند.

عسل طبیعی شهرستان کوثر که جزئی از تولیدات و صنایع چندگانه در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، درحالی با کاهش تولید مواجه شده که دیگر اطمینان خرید از سوی مردم حاصل نمی شود، و این امر به رغم ایده های نوین کارآفرینان کوثری ادامه دار معضل بیکاری و مهاجرت در شهرستان است.

بهروز، کارآفرین حوزه صنایع تبدیلی و چندگانه در سطح شهرستان کوثر می گوید: عسل طبیعی شهرستان کوثر که در سطح استان برند ارگانیکی و طبیعی دارد این روزها قربانی ندانم کاری برخی ها در کنار دست جاده ها شده است.

وی با اشاره به افزایش اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری و مهاجرت در شهرستان کوثر می افزاید: اشخاصی همانند من در سطح روستاهای کوثر هستند که با دریافت تسهیلات خود اشتغالی دهها کندوی عسل را پرورش داده اند تا ضمن ارائه عسل طبیعی شهرستان به میهمانان و شهرهای همجوار، منبع درآمدی را برای خود و خانواده اش به وجود آورد.

این کارآفرین کوثری اضافه کرد: ولی متاسفانه به دلیل سوء استفاده برخی ها در فروش تقلبی عسل که بیشتر به عرف در سطح کشور تبدیل شده است، نه تنها در این اشتغالزایی شکست می خورند و نرخ بیکاری را در سطح شهرستان افزایش می دهند؛ بلکه در پرداخت قسط وامهایی که برداشته اند ناتوان می مانند.

زنبوردار اهل گیوی در این رابطه می گوید: جاده گیوی - به خلخال و همچنین جاده گیوی به اردبیل مملو از عسل فروشانی هستند که محصولات خود را به نام عسل طبیعی به گردشگران و مسافران ارائه می کنند؛ در حالی که می توان با آزمایش ها و ترفند های متعدد به تقلبی بودن محصول وی پی برد.

وی می افزاید: معایب فروش تقلبی عسل به مسافران و گردشگران بگونه ای است که وقتی خریدار بعد ها متوجه قلابی بودن این عسل می شود، نه تنها دیگر از عسل منطقه خریداری نمی کند، بلکه تبلیغات منفی را به اطرافیان خود انتقال می دهد که واقعاَ باعث سر افکندگی است.

این زنبوردار کوثری خاطر نشان کرد: مسئولین امر بایستی با ارائه راهکارهای کارآمد این معضل را در سطح جاده ها پیگیری کرده و نگذارند عسل طبیعی و ارگانیک کوثر بطور منفی قربانی تبلیغات کنار جاده ها شود.

دولت می تواند ضمن حمایت از کارآفرینان حوزه اقتصاد مقاومتی، با آزمایش عسل های ارائه شده در کنار جاده ها مسئله را بررسی کرده و به این معضل خاتمه دهد.

گفتنی است که روستاهایی همچون زرج آباد، بورستان و خود شهر گیوی مرغوبترین عسل های شهرستان کوثر و استان اردبیل را تولید می کنند.

6 راه‌ تشخیص "عسل‌" طبیعی از تقلبی: ریختن عسل در آب سرد، رس زدن عسل، مزه کردن، عطر و بوی طبیعی، آب شدن در دهان، استفاده از ابزارهای بدن.

 عسل طبیعی کوثر قربانی پلاکارد های تبلیغاتی کنار جاده ای
 عسل طبیعی کوثر قربانی پلاکارد های تبلیغاتی کنار جاده ای
 عسل طبیعی کوثر قربانی پلاکارد های تبلیغاتی کنار جاده ای
برچسب‌ها:

ارسال نظرات