عبدالرضا مصری تاکید کرد مردم کاهش تورم را باور نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۱۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا مصری با تاکید بر لزوم توجه به خواسته‌های ضروری مردم از سوی دولت افزود: آن چیزی که مردم در مورد تورم فرض می‌کنند با آن چیزی که در فضای علمی و تخصصی برداشت می‌شود دو نگاه متفاوت است، مردم تصور می‌کنند کاهش تورم یعنی کاهش قیمت ولی در نگاه کارشناسی کاهش تورم یعنی کاهش شتاب افزایش قیمت. حال در شرایط امروز مردم شاهدند که امسال 10 تا 12 درصد افزایش دستمزد داشته‌اند در حالی که ناگهان اقلامی مانند شکر 50 درصد گران شده است و زمانی که این افزایش قیمت زیاد را در چند کالای مصرفی و مهم روزانه خود مشاهده می‌کنند می‌گویند که تورم در کشور کاهش پیدا نکرده است.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم با طرح این سؤال که «شاخص تورم را چه چیزی معلوم می‌کند؟» گفت: تعیین شاخص تورم مربوط به بررسی رشد قیمت ده‌ها قلم کالا است که بعضا بسیاری از آنها در سبد مصرفی روزانه خانوار وجود ندارد و طبیعتا مردم عدم افزایش پرشتاب قیمت در آنها را حس نمی‌کنند و در عوض زمانی که می‌بینند قند، شکر، پنیر، گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ که در سبد مصرفی روزانه آنهاست، مداوم افزایش قیمت دارد، می‌گویند که بله، اینها دروغ می‌گویند که تورم کاهش یافته است.
عبدالرضا مصری در جمع‌بندی این بخش از اظهارات خود گفت: علی ایحال دولت در بحث اشتغال آنچنان توفیقی نداشته و در بخش تورم که توفیق داشته متاسفانه با رکود شدیدی همراه شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: دومین مسئله، بحث سیاست خارجی است، دولت در عرصه سیاست خارجی هم توفیقاتی داشته اما این توفیقات در این حوزه با بدعهدی‌هایی از سوی کشورهای خارجی از جمله آمریکا همراه شده است، که البته این هم خودش اسباب خیری بوده است، چرا که عده‌ای در کشور بودند که می‌گفتند مشکلات ما همگی ناشی از عدم ارتباط با آمریکا است و گرفتاری‌های ما از این بابت است که نمی‌نشینیم با آمریکا گفت‌وگو و مذاکره کنیم. خب این عده که بعضا قریب به بیست سال از زمان دولت اصلاحات بود که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کردند امروز دیدند که نتیجه نشستن با آمریکایی‌ها و مذاکره با آنها چیست.مصری در ادامه گفت: نظر شخصی من این است که در برجام آنچه که پرداخت کردیم با آنچه دریافت کردیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، چرا که ما نتیجه تلاش سی ساله خود در مجموعه‌هایی مانند راکتور اراک را از دست دادیم. ما بسیاری از مجموعه‌هایی که برگ برنده و مایه اقتدار و عزت ما در دنیا بود و به اشتباه برخی می‌گفتند که اینها برگ فشار علیه ایران است، را در برجام از دست دادیم. لذا معتقدم که آنچه در برجام هزینه کردیم با آنچه به دست آوردیم قابل مقایسه نیست، مگر اینکه بگویند احتمالا قرار بوده در آینده وقایعی مانند افزایش فشارها پیش بیاید و ما با برجام از آن جلوگیری کردیم که البته این هم سخنی است که نیاز به بررسی و اثبات دارد.وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم خاطرنشان کرد: دولتی‌ها اوایل گمان می‌‌کردند که با برجام همه مشکلات کشور حل خواهد شد و معجزه‌ای در کشور رخ خواهد داد و لذا در اوایل دولت تمام توان و انگیزه خود را معطوف به برجام کردند ولی بعد دیدند که امامزاده آمریکایی معجزه‌ای برای کشور ندارد.
ارسال نظرات