نماينده مردم تبريز در مجلس :

همه در برابر اقتصاد مقاومتي مسوولیم بلاخص دولت

مسعود پزشكيان گفت: اگر بخواهيم با محوريت اقتصاد مقاومتي به توسعه و رشد متوازن دست يابيم بايد در كارها سرعت كافي داشته باشيم همه در اين راستا مسؤوليت سنگين بر عهده داريم.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود پزشكيان، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي  با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي با عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اظهار داشت: همه در اين راستا مسؤوليت سنگين بر عهده داريم.


وي با تأكيد بر اين‌كه گام هاي آهسته در موضوع اقتصاد مقاومتي ما را به اهداف مورد نطر رهبري نمي رساند، خاطرنشان كرد: تحقق اقتصاد مقاومتي اقدام سرعتي و فوري مي طلبد، هم دولت و هم بخش خصوصي به نوبه خود وظايف مهمي دارند كه بايستي به دقت و به سرعت اجرايي شوند.

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر بخواهيم با محوريت اقتصاد مقاومتي به توسعه و رشد متوازن دست يابيم بايد در كارها سرعت كافي داشته باشيم، اقدام و عمل مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي تنها با سرعت عمل و در عين حال دوري از شعارگرايي ممكن خواهد بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخاب استان آذربايجان شرقي به عنوان استان پايلوت در اجراي برنامه ها و سياست هاي اقتصاد مقاومتي در سالجاري اظهار داشت: فعالان بخش خصوصي در استان با مشكلات عديده‌اي رو به رو هستند كه بايستي مورد توجه دولتمردان قرار كيرد.

پزشكيان با انتقاد از معطل ماندن چند پروژه مهم ملي در آذربايجان شرقي با وجود پيگيري هاي صورت گرفته، گفت: يكي از مهم ترين اين پروژه ها آزادراه تبريز - بازرگان است كه با وجود مشخص شدن سرمايه گذار خارجي و پيمانكار گفت: 18 ماه از تصويب اين پروژه مي گذرد و هنوز كاري انجام نشده است.

نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس كندي در اجراي چنين طرح هايي را مغاير با اهداف اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح كرد: استفاده از توان و سرمايه خارجي در اجراي پروژه هاي بزرگ رويكرد دولت است، اما لازمه حضور سرمايه گذاران خارجي كاهش بروكراسي و بسترسازي براي انجام سريعتر سرمايه گذاري است.

وي با اشاره به اينكه پروژه راه آهن ميانه - تبريز با وجود سپري شدن 14 سال از شروع آن هنوز به سرانجام معلومي نرسيده است، خاطرنشان كرد: با چنين عملكردهايي دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي ممكن نخواهد بود، اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتي با شعار دادن نمود نخواهد يافت.
 پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي،
ارسال نظرات
آخرین اخبار