مراسم کلنگ زنی طرح تولید انواع شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال با حضور معاونین ریاست جمهوری،مسئولان استانی ومدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۲۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم کلنگ زنی طرح تولید انواع شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال با حضور معاونین ریاست جمهوری،مسئولان استانی ومدیران دستگاههای اجرایی درمحل شرکت ریخته گری سهند واقع در شهرستان ایجرود برگزار شد.

نماینده وزیر ومدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در این مراسم ضمن اشاره به رشد شاخص های اقتصادی و افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی در این استان طی سه سال گذشته گفت: احداث کارخانه تولید شمش چدن با ظرفیت تولید سالیانه 800,000 تن می باشد که در سال 1392 با حجم سرمایه گذاری مصوب4، 200 میلیون دلار واشتغالزایی 900 نفر آغاز و در بهمن ماه سال 1394در شرکت ریخته گری بهره برداری رسید.

عباسچیان افزود: طرح دیگر تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سالیانه 200,000 تن و اشتغالزایی 130 نفر با حجم سرمایه گذاری مصوب 5/14 میلیون دلار است که در مهرماه سال 1393 آغاز و در خرداد ماه سال 1394 به بهره برداری رسید.

وی در عملیات اجرایی کلنگ زنی انواع شمش فولادساده کربنی و کم آلیازیاظهار داشت: این طرح توسط سرمایه گذار خارجی (چینی)با سرمایه گذاری نزدیک به 100 میلیون دلار (3500 میلیارد ریال) و اشتغالزایی آن 277 نفر آغاز می شود و به حول قوه الهی طی مدت زمان 10 ماه (مرداد ماه سال 1396) با ظرفیت تولید سالیانه 1000,000 تن شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به اتمام خواهد رسیدو امید است با بهره برداری از طرح مذکور، سایر واحدهای تولیدی شرکت ریخته گری پیوسته سهند نیز بصورت پویاتر و با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه داده و موجبات افزایش اشتغال و تولید روز افزون را در این استان فراهم آورند.

عباسچیان در ادامه تصریح کرد: طرح تولید انواع محصولات سلولزی بهداشتی شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری- با حجم سرمایه گذاری مصوب 112 میلیون دلار و منشاء سرمایه گذاری از کشور ترکیه- اشتغال 820 نفر و ظرفیت تولید سالیاانه146,000 تن انواع محصولات سلولزی بهداشتی(کاغذ تیشو، دستمال مرطوب ،کاغذ توالت، دستمال کاغذی جعبه ای، دستمال سفره کاغذی، حوله کاغذی، پوشک کامل بچه و ...) ، واقع در شهرک صنعتی شریف ابهر؛ طرح مذکور در سال 1392 به بهره برداری رسیده و توسعه و احداث خط تولید محصولات جدید نیز در دست اقدام است.

وی افزود: طرح تولید میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی به جز فولاد زنگ نزن شرکت مجتمع البرز ناب آرش-با حجم سرمایه گذاری مصوب 10.63 میلیون دلار و منشاء سرمایه گذاری از کشور ترکیه، اشتغال 200 نفر و ظرفیت تولید سالیانه 600,000 تن، واقع در شهرستان ابهر، کیلومتر 5 جاده ابهر به تاکستان؛ (مشارکت سرمایه گذار خارجی در طرح مذکور 34 درصد بوده و میزان پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از 15 درصد می باشد).

عباسچیان اضافه کرد: طرح تولید میله و میلگرد از کامپوزیت زمینه پلیمری شرکت وصال شیمی آذربایجان با حجم سرمایه گذاری 1.7 میلیون دلار با منشاء سرمایه گذاری از کشور آذربایجان، اشتغال 30 نفر و ظرفیت تولید سالیانه 7200 تن میله و میلگرد از کامپوزیت زمینه پلیمری، واقع در شهرک صنعتی علی آباد شهرستان زنجان

همچنین نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی به فعالیت شرکت پیوسته سهند اشاره کرد و گفت: با راه اندازی آخرین فاز این شرکت با سرمایه گذاری خارجی، زنجیره تولید فولاد در این مجموع تکمیل می شود.

دکترخاتمی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان بخصوص جناب آقای امیری معاون محترم ریاست جمهور به لزوم حمایت از سرمایه گذاران اشاره نمودند.

همچنین در این مراسم استاندار زنجان گفت: دولت برای رفع بیکاری، اشتغالزایی و سرعت بخشی به روند توسعه اقتصادی در تمام بخش ها تمام توان خود را به کار گرفته است.

اسدالله درویش امیری خاطر نشان ساخت: با منابع محدودی که دولت در اختیار دارد، به طور حتم نمی توان تمام پروژه های لازم برای توسعه کشور را پیش برد.

وی اظهار کرد: برای تحقق تمام برنامه ریزی ها، دولت نیازمند بهره گیری از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است.

استاندار زنجان گفت: برای اشتغالزایی باید سرمایه های بخش خصوصی را جذب نمود.

در ادامه معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: یکی از مهمترین و راهبردی ترین برنامه هایی که در دستور کار دولت قرار دارد، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسینعلی امیری افزود: همه باید همت کنند تا اقتصاد مقاومتی را با تمام شاخص های مد نظر مقام معظم رهبری محقق کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: به رغم تحریم های ظالمانه سال های گذشته علیه ایران، دولت توانست برخی از مشکل های اقتصادی کشور را مرتفع سازد.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه همین تلاش های دولت، در اقتصاد ثبات ایجاد شد

امیری ادامه داد: همه این موفقیت ها حاکی از برنامه ریزی های کارشناسانه و قابل قبول تیم اقتصادی دولت طی سه سال گذشته است.

امیری ابراز کرد: هم اکنون کشور، مورد توجه هیات های مختلف اقتصادی از اقصی نقاط مختلف کشور است و ما مرتب شاهد حضور و مراجعه هیات های اقتصادی متعدد هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه زنجان شرایط مطلوب و مناسبی دارد، گفت: با همه محدودیت در این استان سرمایه گذاری خارجی جریان یافته است.

وی تاکید کرد: به طور حتم چشم اندازی که برای اقتصاد کشور می بینیم، وضعیت مطلوب و امیدوار کننده، آثار آن نیز در حال ظاهر شدن است.

همچنین شنگ کوان لی مدیر عامل شرکت ریخته گری پیوسته سهند از تلاش ها و حمایت های بی دریغ مسئولین استان به خصوص جناب آقای عباسچیان نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان برای هماهنگی با سایر دستگاههای اجرایی برای رفع موانع و مشکلات این شرکت تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این مراسم، کلنگ زنی فاز جدید انواع شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی مجموعه فولاد ریخته گری پیوسته سهند توسط معاون ریاست جمهوری و مسئولان استان آغاز شد.

ارسال نظرات