خبرهای داغ:
حجت الاسلام فاطمیان:

دولت باید بر اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر نظارت داشته باشد

حجت الاسلام فاطمیان اذعان کرد: دولت و حکومت نیز موظف است نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نظارت داشته باشد و خود نیز به این واجب بزرگ عمل نماید.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۲۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

حجت‌الاسلام فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص امر به معروف و نهی از منکر و لزوم اجرای آن در جامعه تشریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات است که رعایت آن موجب عمل کردن به سایر واجبات الهی نیز می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری علت قیام امام حسین(ع) تبیین کرد: امر به معروف و نهی از منکر اهمیت والایی دارد به‌طوریکه امام حسین(ع) نیز علت اصلی قیام خود را احیا این فریضه الهی می‌داند.

فاطمیان امر به معروف و نهی از منکر را واجب فراموش شده معرفی کرد و گفت: همه جامعه موظف هستند به طور لسانی و از روی محبت و خیرخواهی، دوست و هم‌نوع خود را به نیکی دعوت و از کار زشت بازدارند، دولت و حکومت نیز موظف است نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نظارت داشته باشد و خود نیز به این واجب بزرگ عمل نماید.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط یک نفر از عهده بقیه اعضا جامعه ساقط نمی‌شود، چرا که گاهی اگر افراد بیشتری آدمی را از گناهی باز دارند در فرد گناهکار تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی در ادامه به بحث حجاب نامناسب زنان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد است از طریق رواج فحشا و منکر، خوب و باکلاس نشان دادن گناه و بی‌حجابی و هم‌چنین ترویج مدهایی که با شیوه زندگی اسلامی هماهنگی ندارد، بی حجابی و بی عفتی را در جامعه رواج دهد و سبب نابودی حکومت اسلامی شود.

فاطمیان در ادامه به زمان حضرت شعیب و تبعات عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشود،عذاب الهی نه تنها گریبان‌گیر خود گناهکار می‌شود بلکه تمام اعضا جامعه نیز مستوجب عذاب هستند، همان‌‌طور که در زمان حضرت شعیب(ع) نیز 60000 نفر از خوبان به خاطر عمل نکردن به این فریضه دچار عذاب الهی شدند.

امام جمعه موقت اقبالیه در خاتمه خاطرنشان کرد: باید بیشتر به انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه کرد، چرا که اگر منکری در جامعه رواج یابد و کسی با آن مقابله نکند ممکن است به عنوان یک ارزش تلقی شود و جامعه اسلامی نابود شود.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار