خبرهای داغ:
تحلیل خبرنگار خبرگزاری بسیج:

هرگز سلاح خود را در برابر دشمن زمین نگذارید

وقتی در برجام مذاکره می کنید با تکیه بر سلاح و ایمان خود با دشمن سخن بگویید و هرگز سلاح خود را در برابر دشمن زمین نگذارید این کاری بود که آمریکا میکرد هم زمان با مذاکرات سلاح تحریم را علیه ما اعمال می کرد.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۳۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹


صادق چگینی خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین وقایع برجام و تحریم‌ها و مقایسه با زمان عمر بن سعد و امام حسین(ع) در متن زیر تحلیل می‌کند.

عمر سعد سخنان امام حسین (ع) را طی نامه ای له ابن زیاد فرستاد و ابن زیاد با دیدن نامه گفت: اکنون که در چنگ ما گرفتار شده امید به نجات دارد ولی حالا وقت فرار نیست".

وقتی در نیویورک از وضعیت وحشتناک اقتصاد و خالی بودن خزانه و کمبود نان شب را فریاد می زنیم و به شمر زمانه می گوییم که به خاطر تشنگی و گرسنگی حاضریم شرایط شما را بپذیریم و تحریم ها ما را به نقطه ای رسانده است که حاضریم عقب نشینی کنیم.

 انجا بود که جان کری این شعر را برای ما خواند که حالا  در چنگ تحریم های ما گرفتار و شکار شدید وقت فرار نیست. و هیچ گذرگاهی برای شما امن نیست و عقب نشینی از مواضع حق باعث می شود که دشمن گستاخ تر و جسور تر شود و یک قدم جلوتر باشد.

بابن زیاد به عمرسعد پاسخ داد: از حسین و یارانش برای یزید بیعت بگیر و اگر پذیرفتند ما نظر خود را بعدا اعلام خواهیم کرد......و اینکه در برجام هم این به روشنی دیده می شود که از ایران تعهدات سفت و سخت گرفته شده و پس از اینکه تعهدات خود را انجام داد آن گاه غرب نظر خود و اعلام خواهد کرد.

پس از اینکه ایران تعهدات خود را انجام داد اوباما می گوید: اگر ایران می خواهد از نعمات برجام برخوردار باشد باید تغییر رفتارش را احساس کنیم و پس از آن صنایع موشکی را کنار بگذارد و در نهایت خط مقاومت و رهبری و ولایت فقیه را و در اخر هم مانند عراق و لیبی شخم زده شود تا شمر زمانه راضی باشند و برای این کار به ابوبکر البغدادی وعده گندم ری دهد.

 عمر سعد نامه ابن زیاد را به امام حسین(ع) داد و امام فرمود: هرگز به خواسته ابن زیاد پاسخ نخواهم داد ایا جز مرگ چیزی دیگر است  و مرحبا به مرگ سرخ"ابا عبدالله می دانست هدف ابن زیاد بریدن زنجیر امامت در امت شیعه است و تا امام را مطیع محض یزید نسازد دست بردار نیست و به همین دلیل  با جواب قاطع گفت که هرگز به خواسته ابن زیاد پاسخ نخواهم داد.

چگونه است امام با آن یاران اندک خود آنچنان استوار می ایستد که لشکر ۳۰۰۰۰نفری عمر سعد و شمر در هنگام گفتگو هیچ گاه در موضع ضعف سخن نمی گویند بلکه مانند یک حاکم پیروز سخن می گوید.

ما در برجام با اقتدار کامل هیچگاه نتوانستیم روح عاشورایی شیعه را در آن پیاده کنیم  چگونه است که اباعبدالله در برابر لشکر ۱۰۰۰نفر حربن یزید ریاحی پس از نماز می ایستاد وزبر شمشیر خود تکیه می زند و لشکریان حر را خطاب قرار می دهد.

امام به ما آموخت وقتی در برجام مذاکره می کنید با تکیه بر سلاح  و ایمان خود با دشمن سخن بگویید و هرگز سلاح خود را در برابر دشمن زمین نگذارید این کاری بود که آمریکا میکرد هم زمان با مذاکرات سلاح تحریم را علیه ما اعمال می کرد.

اما ما مولفه های قدرت خود را در هسته ای بر زمین گذاشتیم تا اعتماد دشمن قدار را به دست آوریم در ایران برای اینکه برجام را تحمیل کنند فریاد زدند که با جان ۸۰میلیون ایرانی بازی می کنند و خود را شجاع می دانند.

اما برجام خطر جنگ را از سر مات برداشت چرا که  ابا عبدالله جان زنان و کودکان و اهل بیت را بهانه ای برای سازش قرار نداد و تشنگی و تحریم را به جای نهضت عاشورا با برجامی  تاریخی به سرانجام نرساند.

این تشابه بسیار زیادی با انقلاب اسلامی و شمر زمانه و ابن زیاد دارد آمریکا اگر هزاران برجام با ما امضا کند چیزی جز نابودی ایران و مخصوصا انقلاب اسلامی سیرابش نمی کند و ابا عبدالله هم می‌دانستند چنانچه هزار توافق در قالب برجام امضا می کردند باز هم کمر به قتل وی بسته بودند و چیزی جز شهادت امام مظلوم شیعیان طایفه ابوسفیان را راضی نمی کرد.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها