خبرهای داغ:
بخش‌های مختلف عربستان شاهد حملات سایبری برای سرقت اطلاعات است که باعث شده است عربستان تدابیر فنی خود را برای مقابله با این حملات سایبری از خارج از کشور افزایش دهد.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۴۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روزنامه سعودی مکه، هدف از این حملات سایبری، سرقت اطلاعات و مکاتبه های کاربران شبکه های 5 بخش دولتی عربستان از 368 روز پیش است. این حملات از طریق هک کردن رمز عبور ضعیف کاربران و استفاده از شبکه قربانی برای دسترسی به شبکه های دیگر صورت می گیرد.

 

39 درصد از حملات سایبری اخیر علیه دولت، 23 درصد علیه بخش رسانه ای و تبلیغاتی، 5 درصد علیه هریک از دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است. کمترین حملات به میزان هشت درصد علیه بخش آب و برق انجام شده است.

 

وزارت کشور سعودی در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: این حمله با توجه به هدف قرار دادن چند طرف و ماهیت شیوه های مورد استفاده در حمله، در جرگه حملات "درجه 2" است. اولین موارد حملات سایبری یکسال پیش انجام شد و آخرین مورد نیز هفت روز پیش بود.

 

هانی الزید کارشناس فناوری اطلاعات سعودی به روزنامه مکه گفت: اینکه وزارت کشور حملات سایبری را در جرگه " BOW APT" دانسته است، بدان معنا است که هدف اصلی از این حملات سایبری، دسترسی بدون اجازه به یک شبکه و باقی ماندن در آن برای مدت طولانی است؛ بدون اینکه شناسایی شود. هدف از این حملات نیز سرقت اطلاعات بدون آسیب رساندن به طرف قربانی است. نمی توان حجم اطلاعات به سرقت رفته یا درجه حساسیت این نفوذ را پیش بینی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها