تغییر باورها و افکارعمومی مهم ترین هدف جنگ نرم است

خبرگزاری بسیج: یکی از مسئولان سپاه عجب شیر با اشاره به کارکردها و اهداف جنگ نرم دشمنان، مهم ترین هدف جنگ نرم را تغییر و تضعیف ایمان و اعتقادات، ارزش ها و باورها، آرمان ها و در کل تغییر باور های دینی و ملی و افکار عمومی جامعه دانست.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۷۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

 مهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، به آثار مخرب و ویرانگر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت اشاره کرد و افزود: جنگ سخت کاملا آشکار و در صدد تخریب زیر ساخت ها و اماکن حیاتی است ولی جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار و قابل فهم نیست بلکه تدریجی، آرام، خزنده و بی صداست.

وی با بیان تهدیدات و آسیب های شبکه های اجتماعی گفت: تضعیف بنیان خانواده و کمرنگ شدن نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان یکی از مهم ترین آسیب‌های اجتماعی است که ورود شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و تلگرام و ... در آن موثر بوده است.

اکبری ماهواره را مخاطب محور و فضای مجازی را کاربر محور دانست و افزود: عضویت در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام برای دشمن ایجاد قدرت می کند.

وی داشتن سواد رسانه ای، استفاده از گوشی های فاقد اطلاعات شخصی، گمنام ثبت نام کردن و استفاده از اسم مستعار و عدم استفاده از عکس های شخصی در پروفایل و به پیام های و شماره های ناشناس پاسخ ندادن را از آداب استفاده از شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار