بزرگداشت شهدای فاجعه منا در دهه اول ذالحجه برگزار می شود/ مازندران تامین کننده 30هزار غذای شرکت کنندگان اربعین حسینی

یوسف پور اظهار کرد: از اول ذی‌الحجه به‌مدت 10 روز دهه بزرگداشت شهدای فاجعه منا نامگذاری شده است و در این ایام برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۱۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در جلسه ستاد شهرستانی بصیرت عاشورایی در اداره اوقاف یوسف‌پور با اشاره به اینکه در سال جاری پیوند عاشورا و اربعین حسینی برای ملت مسلمان ایران اسلامی تکمیل شد، تصریح کرد: امام حسین (ع) از سفر حج محروم شد و در کربلا به شهادت رسید و امسال ملت مسلمان ایران اسلامی نیز از سفر حج محروم شدند.

یوسف پور اظهار کرد: از اول ذی‌الحجه به‌مدت 10 روز دهه بزرگداشت شهدای فاجعه منا نامگذاری شده است و در این ایام برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت حجاج ایرانی در فاجعه منا ظلم بزرگی در حق ملت‌های مسلمان بود، افزود: مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا باید هدفمند برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مراسم اربعین حسینی، ادامه داد: اربیعن حسینی سال جاری مهم است و باید هدفمند و اثرگذار برگزار شود.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مراسم اربیعن حسینی هدفمند برگزار شود، ادامه داد: مراحل ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین حسینی بر عهده سازمان حج و زیارت و مسائل فرهنگی و آموزشی برعهده بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه سازمان اوقاف نقش مهم و اثرگذاری در مهیا کردن تغذیه زائران دارد، اضافه کرد: تأمین تغذیه 30 هزار زائر اربعین حسینی بر عهده مازندران است.

یوسف‌پور با بیان اینکه باید نسبت به برگزاری مراسم اربعین حسینی نگاه شرعی و قانونی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش زائران اربعین حسینی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی باید بخشی از هزینه سفر را پرداخت کنند، گفت: در موکب‌ها باید از روحانیون توانمند و آگاه به مسائل شرعی بهره‌گیری و نمازهای جماعت برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها