خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

ظرفیت جوانان خلاق از سوی صنعتگران و دانشگاهیان به‌کارگیری شود

امام جمعه اصفهان پیشرفت علم را از پایه‌های محکم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و با تاکید بر تعامل صنعت با علم گفت: این همکاری سبب کارآفرینی و پیشرفت کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۶۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیران و اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، پیشرفت علم را از پایه‌های محکم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های رشد و پیشرفت کشور توجه به علم و دانش است که میزان موفقیت جوانان در زمینه‌های علمی، زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بر هماهنگی، ارتباط و همکاری دانشگاهیان با صنعتگران تاکید کرد و افزود: استفاده از علم دانشگاهیان توسط صنعتگران و نیز استفاده دانشگاهیان از تجربه صنعتگر‌ان سبب کارآفرینی و به کارگیری جوانان خلاق، طراح و کارآفرین می‌شود و این به معنای پیشرفت علمی کشور است.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد بیان کرد: موفقیت‌های کشور در زمینه صنایع دفاعی نتیجه همین همکاری و تبادل‌نظر بوده که سبب افزایش عزت نفس و اقتدار ملی در صحنه جهانی و بین‌المللی شده است.

وی با بیان اینکه هر قدمی که در راه پیشرفت علم برداشته شود، نه تنها سربلندی ایران بلکه سربلندی اسلام نیز است، تصریح کرد: بنا‌بر سخنان مقام رهبری، دشمنان کشور بیش از آنکه از پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ما در هراس باشند، از پشتوانه این علم که اسلام است، می‌ترسند بنابراین هر قدم در راه پیشرفت علمی کشور، پیشرفت و سربلندی جهان اسلام را رقم می‌زند.

جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی غیر‌دولتی است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی غیر‌دولتی است، از این رو پویایی ویژه‌ای در فعالیت‌ها دارد.

مرتضی تیموری با اشاره به خدمات جهاد دانشگاهی در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از حدود 200 طرحی که برای جبهه‌های جنگ برنامه‌ریزی شده بود، حدود 50 طرح عملیاتی شد، از‌جمله طراحی بخاری جیبی، خنثی‌کننده بمب‌ های شیمیایی و پدافند غیر‌عامل و در طراحی پلی که روی رودخانه اروند زده شد، و نقش بسزایی داشت.

وی از تقدیم 4 شهید جهاد دانشگاهی به انقلاب اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: نخستین نرم‌افزارهای قرآنی در ایران نیز از سوی جهاد دانشگاهی طراحی و اجرا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار