خبرهای داغ:
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: قدم هایی که برای تفکیک دانشگاه برداشته شده خوب است، اما تفکیک دانشگاه به این معنا نیست پرده بین زن و مرد باشد بلکه برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۶۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
تفکیک جنسیتی در دانشگاه به معنای پرده کشیدن بین زن و مرد نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ویدر  دیدار دو نفر از معاونان وزیر علوم در موسسه امام صادق(ع ) قم، افزود: اگر دانشگاه ها مجزا نشوند، علم هویت پیدا نخواهد کرد؛ زیرا این دو جنس به جای اینکه به علم بیندیشند به مسایل دیگر ممکن است گرایش پیدا کنند. 

آیت الله سبحانی بیان کرد: باید رشته هایی در دانشگاه تاسیس شود که گره ای از کار جامعه باز کند که اگر غیر از این باشد جر خسارت چیز دیگری عاید کشور نمی شود. 
وی تاکید کرد: درس ها و رشته های دانشگاهی منحصر به مباحثی شود که یا به درد جامعه بخورد یا به درد عقاید مردم، چرا که در غیر این صورت، ضرر و زیان برای نظام و جامعه به همراه خواهد داشت. 

وی افزود: دانشگاه هایی که پولی هستند تنها فایده آن ها زیاد کردن مدرک است و این مساله جامعه را دچار مشکل می کند، بنابراین باید رشته هایی ترویج شود که از هر لحاظ مشکلی از دردهای جامعه را از بین ببرد. 

این مرجع تقلید به جمله رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد شغل برای 75 میلیون نفر اشاره کرد و گفت: این حرف رئیس جمهوری امکان پذیر نیست، زیرا نمی شود برای همه انسان ها شغل ایجاد کرد بلکه باید به فکر راه حل بود و راهکار این است که باید شغل ها را برای دو جنس زن و مرد تقسیم کرد، سه چهارم آن برای مردها و یک چهارم آن برای زنان باشد و در این صورت برای همگان شغل ایجاد می شود. 

وی اظهار داشت: خان سالاری تعطیل شده و این مساله خود بروز مشکلاتی در عرصه تربیتی ایجاد کرده، بنابراین باید زنان شغل هایی داشته باشند که از هر لحاظ متناسب با آن ها باشد. 

وی با بیان این که اگر همه زنان مشغول کار بیرون باشند، فرزندان تربیت دینی و مادری پیدا نمی کنند، گفت: باید فعالیت های زن و مرد طوری باشد که با اخلاق و عفت آن ها مربوط باشد و به تربیت فرزندان لطمه نزند. 

سید ضیاء هاشمی و محسن روشن معاونان وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند. 
ارسال نظرات