خبرهای داغ:
امروز بیش از گذشته علاوه بر بعُد علمی، در ترویج فرهنگ دینی و اشاعه ارزش های ناب تربیتی اسلامی، نیازمند وحدت بین حوزه و دانشگاه هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۷۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
در تک جنسیتی کردن دانشگاه ها مصمّم هستیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر سید ضیاء هاشمی، امروز در دیدار با مراجع تقلید و علما در قم، با بیان این که وزرات علوم در تک جنسیتی کردن دانشگاه ها مصمم است، گفت: به اردوهای دانشگاه ها نظارت جدی داریم و اگر اردوی مختلطی برگزار شود برخورد خواهیم کرد، تمام هدف ما این است که جامعه و دانشگاهی سالم از لحاظ فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه نقش و سخنان بزرگان دین، علما و حوزه در تربیت و پاسخ به سؤال دانشجویان می تواند اثر گذار باشد، ابراز داشت: امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت بین حوزه و دانشگاه علاوه بر بعُد علمی، بلکه به طور خاص، در ترویج فرهنگ دینی و اشاعه ارزش های ناب تربیتی اسلامی می باشیم.

هاشمی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی مسئله دیگری است که حوزه و علما باید در آن ورود جدی کنند و به بحث و تبادل نظر با دانشگاهیان بپردازند، افزود: اگر چه فضای مجازی دارای چالش هایی است، اما به بهانه چالشی بودن و آسیب پذیر بودن نمی شود از این فضا که همه استفاده می کنند بی بهره بود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: لازم است اساتید و فضلای حوزه در دانشگاه ها حضور پیدا کنند و به سوالات دانشجویان در خصوص فضای مجازی و سایر شبهات پاسخ دهند.

 وی ابراز داشت: در حال حاضر از فضای مجازی در ابعاد مخلتف می توان بهره برد و نمونه آن انتقال پیام های دینی و ارزشی است، اگر جایگاه فضای مجازی برای مردم تبین شود، قطعا شاهد ثمرات خوبی خواهیم بود.
ارسال نظرات