خبرهای داغ:
معاون قوه قضائیه و رئیس پزشکی قانونی کشور از راه اندازی و فعالیت 10 آزمایشگاه (بانک ژنتیک) در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۹۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، احمد شجاعی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های ما پیگیری رفع مشکلات زیرساختهای ماست که در سنوات گذشته در بحث احداثات و معیشتی نیروها اقدام کرده ایم اما افزایش کیفیت فعالیت های سازمان در اولویت بیشتر است زیرا سازمان یک سازمانی تخصصی و کارشناسی است که باید روز به روز بر بحث های علمی سازمان افزوده شود و کارشناسی های ما باید علمی تر و دقیق تر باشد.

وی در خصوص راه اندازی بانک ژنتیک در کشور، افزود: بانک ژنتیک راه اندازی شده و در سطح کشور 10 آزمایشگاه در یکی دو سال اخیر راه اندازی و فعال شده است که گونه های دی ان ای را استخراج و آنالیز می کنند و بانک تهران ارسال می کنند.

معاون قوه قضائیه کشور ایجاد آزمایشگاه دی ان ای در گلستان را در حال حاضر بدون توجیه عنوان کرد و اظهار داشت: ما 10 قطب آزمیشگاهی در کشور فعال کردیم تا فعلا نیازهای استانهای همجوار را برطرف کنند و راه اندازی این آزمایشگاهها نیاز به فضا و متخصصین و دستگاههای گران قیمت زیادی دارد که راه اندازی در همه استانها به صرفه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن تعداد نمونه ها در استان ضرورت ایجاد این آزمایشگاهها در هر استان احساس نمی شود اما اگر تعداد نمونه ها در حد قابل توجه باشد و نیاز احساس شود حتما احداث خواهیم کرد.

  شجاعی از جمع آوری اطلاعات از گروه های هدف و مجرمان سابقه دار خبر داد و اظهار داشت:  این بانک الان هم کارگشای بسیار خوبی است اما در آینده می تواند خیلی از معضلات ما را در کشف جرم و تشخیص هویت مجرمان ایفا کند.

شجاعی در زمینه آمار تصادفات، اذعان داشت: در بحث تصادفات و فوتی های ناشی از تصادفات خوشبختانه از 27 هزار در سال به 17 هزار در سال کاهش یافته است و تلاش می کنیم که کمتر شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای کشور در چهار ماهه نخست امسال را  5 هزار و 422 مورد اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش ۲.۹ درصدی داشته است که امیدواریم با رعایت اصول و مقررات این روند به حداقل خود برسد.

وی مراقبت های ایمنی را یکی از مسائل تاثیرگذار در میزان تصادفات عنوان کرد و گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از فوتی ها ناشی از ضربه به سرمی باشد که نداشتن کمربند ایمنی در خودرو یا نداشتن کلاه در موتورسواران عامل اصلی آن است که با رعایت این موارد می‌ توان این میزان را نیز کاهش داد.

رئیس پزشکی قانونی کشور در زمینه نیروی انسانی پزشکی قانونی، گفت: در استانهای محروم همچون سیستان و بلوچستان و کردستان با مشکل مواجه هستیم اما در گلستان نسبت به استانهای دیگر قابل قبول است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها