رئیس اداره بهزیستی سنندج:

اغلب ازدواج‌ها در سن زیر ۳۵ سالگی منجر به جدایی می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سنندج گفت: متاسفانه اغلب ازدواج‌ها به دلیل عدم شناخت کامل از هم و نداشتن صداقت و اعتماد در سن ۳۵ سالگی منجر به طلاق خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۲۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمال احمدیاری امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان که با هدف ارائه راهکارهای ازدواج آسان در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه اغلب ازدواج‌ها به دلیل عدم شناخت کامل از هم و نداشتن صداقت و اعتماد در سن 35 سالگی منجر به طلاق خواهند شد.

وی گفت: هر روز تعدادی از زنان جوان 17،18 ساله برای زیرپوشش قرار گرفتن به اداره بهزیستی شهرستان سنندج مراجعه می‌کنند که این افراد ناشی از ازدواج‌های ناموفق است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سنندج بر آموزش‌دادن تمام خانواده‌ها برای ایجاد تعهد در مقابل امر مقدس ازدواج تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود آموزش‌های قبل از ازدواج برای جوانان همانند آزمایشات قبل از ازدواج اجباری شود.

وی گفت: برای اهمیت به آموزش مشاوره‌های قبل از ازدواج برای جوانان در آستانه ازدواج ستادی تشکیل شود.

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس تبلیغات اسلامی سنندج نیز اظهار داشت: شناسایی‌کردن آسیب‌هایی که در امر ازدواج وجود دارد توسط دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است.

وی گفت: این همه تبلیغات که برای امر ازدواج در جامعه صورت می‌گیرد اما متاسفانه فاحشه‌گری بدون هیچ محدودیتی در کنار خیابان و آشکارا انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با تاکید بر اینکه باید با فساد مقابله کرد و امر به معروف را در جامعه احیا و نهادینه کرد، گفت: دستگاه‌های متولی در حوزه ازدواج جوانان باید تلاش کنند آسیب‌هایی که یک ازدواج می‌تواند داشته باشد را شناسایی کنند و در برنامه سالانه ادارات تدوین کنند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه‌سازی جوانان و مشاوره‌های قبل از ازدواج به صورت متمرکز و مداوم اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم افراد معلق در جامعه را شناسایی کنیم.

حجت‌الاسلام منتشلو سطح طبقاتی افراد برای ازدواج را موثر دانست و افزود: در نتایج تحقیقات به عمل آمده از سطح شهرستان سنندج در مواردی که به ازدواج ناموفق انجامیده معمولا دختران از طبقه بالای شهر و پسران پایین شهری بودند.

ارسال نظرات