مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: بیان مجاهدت‌های خاموش از زبان مقام معظم رهبری در حقیقت تلنگری برای حاضران و مسئولان در این منطقه است تا پاسدار رشادت‌ها و خون‌های ریخته باشند و تا جایی که می‌توانند این مجاهدت‌ها را برجسته کنند.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی امروز در نشست هم‌اندیشی نمایندگان دفاتر مرکزی خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا و روزنامه جوان و کیهان و خبرنگاران استان کردستان در جوار شهدای گمنام باشگاه افسران سنندج، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، مردم استان کردستان بیش از همه همت کردند و در مقابله با شرارت‌های ضدانقلاب توانستند نقش به سزای ایفا کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه دفاع مقدس در کردستان به پشتوانه حضور مردم به ثمر رسید، افزود: در 3 هزار نقطه از استان کردستان یادمان‌های دفاع مقدس وجود دارد که یادگار مجاهدت 26 هزار شهید و 140 هزار مجروح در کردستان است.
وی ضمن بیان این مطلب که کردستان از شرایط خاصی در نمایش مجاهدت‌های دفاع مقدس قرار دارد، گفت: رژیم بعث با ناجوانمردی تمام 360 نقطه از خاک کردستان را در دوران دفاع مقدس مورد تهاجم و یورش هوایی قرار داد که این خود منجر به بروز رویدادهای زیادی در کردستان و شهادت و مجروحیت تعداد بیشماری از مردم بی‌گناه و غیرنظامی شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس در حقیقت حضور مردم و مجاهدت مردم دارای ارزش و ارج است که به گفته مقام معظم رهبری، تمام خانواده‌های کردستان را درگیر خود کرده است.
شرف‌بیانی ادامه داد: بیان مجاهدت‌های خاموش از زبان مقام معظم رهبری در حقیقت تلنگری برای حاضران و مسئولان در این منطقه است تا پاسدار رشادت‌ها و خون‌های ریخته باشند و تا جایی که می‌توانند این مجاهدت‌ها را برجسته کنند.
وی افزود: نسل آینده با نگاه به مجاهدت‌هایی که برجسته شده و وجود دارد می‌تواند تاریخ خود را بازنگری کند و در مورد آن تصمیم بگیرد که البته تنها با برجسته‌سازی این مجاهدت‌ها در زمان کنونی می‌توان برای آینده تصویری مناسب از گذشته ساخت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: متاسفانه با کمک‌کاری تاکنون اقدامی ارزشمند در راستای برجسته‌کردن مجاهدت‌های شکل‌گرفته در کردستان انجام نشده و همین امر منجر به عدم شناخت مردم از تاریخ رنگین استان شده است، یعنی حتی خود کردستانی‌ها هم به وضوح در خصوص این مجاهدت‌ها اطلاعی ندارند و این یک ضعف است.
شرف‌بیانی افزود: لازم است با توجه به پتانسیل‌های موجود مجاهدت‌ها برجسته شود تا مظلومیتی که در حق مردم کردستان در دوران دفاع مقدس روی داد، در ذهن همه شکل ببندد.
وی ادامه داد: متاسفانه تا حدودی نگاه به کردستان یک نگاه امنیتی است که لازم است، این نگاه اصلاح شود تا دفاع و مظلومیت کردستان در مسیر توسعه‌یافتگی نقشی بسزا پیدا کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اشاره کرد: سندسازی و برجسته‌سازی آثار فاخر دوران دفاع مقدس در کردستان در حقیقت برگی زنده از تاریخ است که زبان گویایی دفاع مقدس در هر زمان خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های خاموش کردستان در حقیقت ضامن برقراری امنیت در این استان است که با خون شهدا نقش بسته و برای معرفی آنها و مجاهدتشان غفلت جایز نیست.
ارسال نظرات