نبش قبر برای دفن اموات جدید در مشگین‌شهر

گورستان بهشت زهرا در مشگین‌شهر در داخل محدوده شهری و منطقه مسکونی این شهرستان قرار گرفته است که گاهاً در نیمه شب‌ها صدای آه و ناله داغ دیدگان به گوش اهالی محل رسیده و زنان و کودکان را وحشت زده می‌کرد و مردم این محل نیز بارها به مسئولین امر اعتراض خود را اعلام کرده بودند.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۲۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، گورستان بهشت زهرا در مشگین‌شهر در داخل محدوده شهری و منطقه مسکونی این شهرستان قرار گرفته است که گاهاً در نیمه شب‌ها صدای آه و ناله داغ دیدگان به گوش اهالی محل رسیده و زنان و کودکان را وحشت زده می‌کرد و مردم این محل نیز بارها به مسئولین امر اعتراض خود را اعلام کرده بودند که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با ایجاد گورستان جدید در محل جاده بارزیل تا حدودی این مشکل رفع شده بود هر چند مردم محل بعد از احداث گورستان جدید, گاهاً شاهد این آه و ناله بودند چرا که با وجود پر شدن گورستان دفن اموات زیر دیوارها، درختان و ... صورت می‌گرفت اما این مشکلات نسبت به گذشته به صورت چشم گیری کاهش یافته است.

با وجود اینکه مردم این محل تقریباً به آرامش نسبی رسیده بودند اما بعد از مدت کوتاهی از تعطیلی این گورستان مردم این محل شاهد راه‌اندازی گرمخانه استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر و در محل غسالخانه این گورستان با هدف ساماندهی معتادان نیازمند و بدون جا و مکان دایر شد که این امر نیز نارضایتی مردم محل را به همراه داشت به طوری که با تهیه طومار و تجمع اعتراض آمیز در فرمانداری و دفتر امام جمعه و همچنین شهرداری مشگین‌شهر اعتراض خود را اعلام کردند که در نهایت منجر به انتقال گرمخانه به مکان دیگر شد.

اکنون بعد از گذشت بیش از یک سال از این جریانات اخیراً آه و ناله در این گورستان همچنان به گوش می‌رسد این در حالی است که ظرفیت این محل به کل تکمیل شده و حتی برخی از درختان نیز قطع و به جای آن اموات دفن شده بود و همچنین پیاده روهای از گورستان نیز پر شده است.

جمعی از اهالی محل در این خصوص گفتند که بعد از خلاصی از ناله‌ها شبانه انتظار داشتیم بخش هایی از این محل به فضای سبز تبدیل شود اما متاسفانه به جای ایجاد فضای سبز غسالخانه متروکه این گورستان را که در مجاورت منازل مسکونی قرار گرفته در حال تبدیل به محل نگهداری معتادان و کاتن خوابان بود که با اعتراض مردم محل این گرمخانه نیز به خارج از محدوده شهری انتقال یافت.

آنان اظهار کردند: اکنون بعد از مدت کوتاهی از آرامش اعضای محل به تازگی و با وساطت شورای شهر قبور قدیمی را نبش و اموات جدید را جایگزین آن می‌کنند که این امر روز به روز در حال افزایش است و آه و ناله‌ای که برای مدت کوتاهی از بین رفته بود اکنون دو باره به محل بازگشته است.

اهالی محل می‌گویند: ما مشکلات خود را به مسئولان ارشد شهرستان رساندیم اما متاسفانه هیچ قدمی برای بهبود وضعیت این محل صورت نگرفته است و تنها برای مدت کوتاهی برخی از کارها تعلیق شده تا آب‌ها از آسیاب بیافتد.

با توجه به اینکه در این گورستان مزار شهدای شهرستان که جانشان را در راه احیای فریضه‌ی امربه معروف ونهی از منکر و مبارزه با فحشا وآرمان‌های انقلاب تقدیم نظام اسلامی کردند قرار گرفته است که متاسفانه در روز روشن به محل قرار افراد لاابالی و شب‌ها به محل فروش و استعمال مواد مخدر تبدیل شده است و جوانان و نوجوانان را به تباهی می‌کشانند و مسئولین نیز به جای رفع مشکل این محل و از بین بردن مفاسد در جامعه نظاره‌گر این آسیب‌های اجتماعی هستند.

خبرنگار: محمد اکبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار