حجت الاسلام حسنی: امروز هرکجا قدم می گذاریم حرف حقوق های نجومی است که اگر با خاطیان برخورد نشود روز به روز اعتماد مردم نسبت به مسئولین کمتر می شود و این ضربه ای برای نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۶۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛حجت الاسلام حسنیدر خصوص حقوقهای نجومی گفت:با توجه به مسئله حقوقهای نجومی اولا اکثر مدیران نظام از این موضوع پاک و بری هستند و درحال خدمت رسانی به مردم ودر حد متعارف و طبق قانون حقوق از بیت المال دریافت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از مدیران گرچه تعداد آنها هم اندک می باشد متاسفانه برداشتهای غیرقانونی و غیر شرعی از بیت المال دارند که این عمل آنها ضربه به ارزشهای الهی و نظام اسلامی می باشد ولو از راهکار قانونی برای خودشان این برداشتها را مصوب کرده باشند که این موضوع موجب سلب اعتماد مردم از نظام اسلامی می شود که بالاترین سرمایه یک نظام مسئله اعتماد مردم هست.

حسنی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری(مدظله) هم روی این مسئله بسیار حساس و تاکید دارند که سلب اعتماد مردم خسارت بزرگی برای نظام اسلامی می باشد لذا مطالبی را که معظم له در نماز عید فرمودند که دستبرد به بیت المال حمله به ارزشهاست خود گویای این موضوع می باشد.

ایشان تاکید داشتند: توقع می رود هم دولتمردان،هم قوه قضاییه با این مسئله بطور ریشه ای برخورد نموده یعنی راههای نفوذ در این ماجرا را ببندندکه کسی نتواند از خلاءقانونی سوءاستفاده کند و هم برخورد قضایی جدی با متخلفین صورت گیرد،وقتی رهبری این مورد را دستبرد نامشروع به بیت المال می داند دیگر نمی توان با عنوان حقوقهای نامتعارف و امثالهم این موضوع را توجیه کرد.

حسنی در ادامه گفت: درباب این مسئله و با توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب اولا این حقوقها باید به بیت المال برگردانده شود و ثانیا کسانیکه از قانون سوءاستفاده کرده و دستبرد زده اند طبق قانون شرع و قوه قضاییه به مجازات برسند تا اعتماد مردم به نظام اسلامی جلب شود.

وی افزود: ایشان به این موضوع اشاره داشتند: دولتمردان گاهی در صحبت هایشان بر روی این قضیه سرپوش می گذارند لذا از قوه قضاییه انتظار می رود بعنوان مدعی العموم اگر دولت خاطیان را معرفی نکرد و احساس کردند که جرمی واقع شده با توجه به بیانات رهبری بطور مستقل وارد عمل شده و افراد خاطی را احضار و با آنها برخورد نمایند.

حجت الاسلام حسنی با ابراز تأسف گفت: امروز هرکجا قدم می گذاریم حرف حقوقهای نجومی است که اگر با خاطیان برخورد نشود روز به روز اعتماد مردم نسبت به مسئولین کمتر می شود و این ضربه ای برای نظام اسلامی است.

میبدخبر
ارسال نظرات