مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: شهرهای استان کردستان در دوران هشت سال دفاع مقدس در مجموع 360 بار مورد تهاجم هوایی ارتش بعث عراق قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۹۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  محمدرضا شرف‌بیانی، در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استان کردستان به واسطه شرارت‌های ضدانقلاب در اوایل پیروزی انقلاب و سپس در دوران دفع مقدس در درگیری با رژیم بعث عراق از شرایط ویژه‌ای برخوردار است. 
 
وی افزود: به دلیل جنگی که استان کردستان درگیر آن بوده است در مجموع سه هزار نقطه یادمان شهدا در استان وجود دارد. 
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: در مجموع در استان کردستان، 26 هزار نفر مهاجر و انصار شهید شده و 140 هزار نفر هم مجروح شده‌اند. 
 
وی عنوان کرد: شهرهای استان کردستان در دوران هشت سال دفاع مقدس در مجموع 360 بار مورد تهاجم هوایی ارتش بعث عراق قرار گرفتند. 
 
شرف‌بیانی نصریح کرد: جای جای استان کردستان یادمان شهداست و از شرق تا غرب این استان درگیر جنگ بوده است. 
 
وی بیان کرد:‌ نسل جوان ما باید با رشادت‌های شهدا و رزمندگان آشنا شود و فقط تدریس 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دنشگاه‌ها کافی نیست. 
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه بسیاری از نسل جوان و دانشجویان ما در مورد دفاع مقدس آگاهی لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه رسالت خطیری در این زمینه برعهده دارند و باید تاریخ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه منتقل کنند.
ارسال نظرات