در مراسم هم اندیشی اصحاب رسانه که بین نمایندگانی از خبرگزاری های ایسنا، ایرنا و روزنامه جوان و کیهان از تهران و خبرنگاران استان کردستان برگزار شد، اصحاب رسانه به تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۲۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در این هم اندیشی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، مردم استان کردستان بیش از همه همت کردند و در مقابله با شرارت های ضد انقلاب توانستند نقش به سزای ایفا کنند.


سرهنگ محمدرضا شرفبیانی با بیان اینکه دفاع مقدس در کردستان به پشتوانه حضور مردم به ثمر رسید، افزود: در 3 هزار نقطه از استان کردستان یادمان های دفاع مقدس وجود دارد که یادگار مجاهدت 26 هزار شهید و 140 هزار مجروح در کردستان است.


وی با بیان اینکه کردستان از شرایط خاصی در نمایش مجاهدت های دفاع مقدس قرار دارد، بیان کرد: رژیم بعث با ناجوانمردی تمام 360 نقطه از خاک کردستان را در دوران دفاع مقدس مورد تهاجم و یورش هوایی قرار داد که این خود منجر به بروز رویدادهای زیادی در کردستان و شهادت و مجروحیت تعداد بیشماری از مردم بیگناه و غیر نظامی شد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در حقیقت حضور مردم و مجاهدت مردم دارای ارزش و ارج است که به گفته مقام معظم رهبری، تمام خانواده های کردستان را درگیر خود کرده است.


سرهنگ شرفبیانی ادامه داد: بیان مجاهدت های خاموش از زبان مقام معظم رهبری در حقیقت تلنگری برای حاضران و مسئولان در این منطقه است تا پاسدار رشادت ها و خون های ریخته باشند و تا جای که می توانند این مجاهدت ها را برجسته کنند.


وی افزود: نسل آینده با نگاه به مجاهدت هایی که برجسته شده و وجود دارد می تواند تاریخ خود را بازنگری کند و در مورد آن تصمیم بگیرد که البته تنها با برجسته سازی این مجاهدت ها در زمان کنونی می توان برای آینده تصویری مناسب از گذشته ساخت.

 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: متاسفانه با کمک کاری تاکنون اقدامی ارزشمند در راستای برجسته کردن مجاهدت های شکل گرفته در کردستان انجام نشده و همین امر منجر به عدم شناخت مردم از تاریخ رنگین استان شده است، یعنی حتی خود کردستانی ها هم به وضوح در خصوص این مجاهدت ها اطلاعی ندارند و این یک ضعف است.

 
سرهنگ شرفبیانی افزود: لازم است با توجه به پتانسیل های موجود مجاهدت ها برجسته شود تا مظلومیتی که در حق مردم کردستان در دوران دفاع مقدس روی داد، در ذهن همه شکل ببندد.


وی ادامه داد: متاسفانه تا حدودی نگاه به کردستان یک نگاه امنیتی است که لازم است، این نگاه اصلاح شود تا دفاع و مظلومیت کردستان در مسیر توسعه یافتگی نقشی به سزا پیدا کند.

 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان اشاره کرد: سندسازی و برجسته سازی آثار فاخر دوران دفاع مقدس در کردستان در حقیقت برگی زنده از تاریخ است که زبان گویایی دفاع مقدس در هر زمان خواهد بود.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجاهدت های خاموش کردستان در حقیقت ضامن برقراری امنیت در این استان است که با خون شهدا نقش بسته و برای معرفی آنها و مجاهدتشان غفلت جایز نیست.


شهیدی که از کردستان سودای افغانستان کرد

 
یکی از خبرنگاران افغان تبار کشور هم که در غالب کاروان راهیان نور رسانه ای کشور در این هم اندیشی حضور داشتند، برجشته سازی شهدای مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان را وجه اشتراک منجر به وقوع روشنی دو کشور دانست.


وی بیان کرد: یکی از شهدای ایرانی که در خاک افغانستان به شهادت رسید، در حقیقت فردی بود که از کردستان تصمیم به عزیمت به سوی افغانستان گرفته بود و شهیدی ماندگار در آسمان دو کشور شد.


وی با بیان اینکه شهید احمد رضا سعیدی، شهیدی است که امروز در خاک افغانستان به خاک سپرده شده و جایگاه و مقام شامخی نزد مردم بهسود افغانستان دارد، عنوان کرد: در دو کشور ایران و افغانستان همواره ندای تجزیه طلبی از سوی برخی با حمایت آمریکا و شرق بلند شده که خوشبختانه در دوران انقلاب اسلامی ایران و با رهبری امامی فرزانه به درستی این توطئه شناخته و دست رد به سینه آن زده شد.


وحدت و همگرایی برای تغییر ذهنیت ها نسبت به کردستان الزامی است

 
یکی دیگری از پیشکسوتان عرصه خبر استان کردستان هم در این نشست هم اندیشی عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان مسئولان در مقابل شهدا موظف به برجسته کردن نقش و فعالیت مجاهدت وار رزمندگان دفاع مقدس هستند تا نام و نشان آنها در تاریخ را زنده کنند.


الله مرادی بیان کرد: کردستان منشاء تزریق انرژی به دیگر مسئولان بوده و به عنوان یک پایگاه جهشی برای مسئولان به شمار رفته است.


وی عنوان کرد: کردستان به عنوان یک مرکز استانی با ویژگی های خاص است که پتانسیل های تاریخی بسیاری در عرصه مجاهدت ایثارگران است که نقش مردم هم در نقش بستن این مجاهدت ها بی تاثیر نبوده است.


الله مرادی خاطرنشان کرد: هم اکنون هم وحدت و همگرایی برای تغییر ذهنیت ها نسبت به کردستان لازم است و با توسعه یافتگی می توان راه نجات کردستان را رقم زد.


یکی از پیشمرگان کرد هم در این مراسم به بیان خاطرات نبرد 22 روزه باشگاه افسران پرداخت.

 
لازم به ذکر است در ادامه رئیس بسیج رسانه استان کردستان هم با اشاره به بازدید 400 هزار کاروان راهیان نور از یادمان های کردستان اذعان کرد: نقاط یادمانی به عنوان تمدن و تاریخ فیزیکی حاضر در استان هستند که بیانگر رویدادها و وقایع تاریخی دوران دفاع مقدس در این استان سرشار از مجاهدت خاموش هستند.

 
سرهنگ محمدرضا قاسمی عنوان کرد: کردستان شهدای نابی داشت که عمار گونه راه خود را انتخاب کردند و توانستند با خون خود در نهایت انقلاب اسلامی به بهترین ثمر ممکن یعنی پیروزی تنها به وسیله جان دادن و عشق ورزیدن برسانند.

 
وی در پایان بیان کرد: رسانه ها مبلغ های واقعی در عرصه فرهنگی هستند که کار برجسته سازی و تبلیغ در حوزه مجاهدت های استان را می توانند تنها با قلم و آثار خود به ثبت برسانند.
ارسال نظرات