سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی گفت: واگذاری داخلی منابع بانک باعث شده این بخش دچار کمبود منابع درامدی شوند و این کبود منابع بر تحقق وام ازدواج 10 ملیون تومانی تاثیر گذار شده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۰۱۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس و احمدآباد و رضویه و عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ بهاین سؤال که علت عدم همکاری بعضی بانک‌ها و سازمان‌های مسئول برای پرداخت وام ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج و پرداخت وام 3 ملیون تومانی ازدواج به جای 10 ملیون تومانی توسط بعضی از بانک های خصوصی در چیست، گفت: یک معضل جدی که برای کشور وجود دارد این است که یک سری منابعی که بانکها به عنوان منابع در امدی جمع کرده اند و سود سپرده بانکی خود را پرداخت میکنند را بیشتر برای مجموعه تحت امر خود به کار کرفته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی تشریح کرد: واگذاری داخلی منابع بانک باعث شده این بخش دچار کمبود منابع درامدی شوند و این کبود منابع بر تحقق وام ازدواج 10 ملیون تومانی تاثیر گذار شده است.

وی تاکید کرد: تبعا از یک سمت بانک ها اجالتا باید بتوانند باز پرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه که علی لاخصوص به پرسنل و کارکنان خود بانک پرداخت کرده اند را جمع اوری کنند و از سمت دیگر با همکاری بانک مرکزی به فکر تحقق منابعی باشند که وام ازدواج 10 ملیون تومانی تحقق عینی پیدا کند.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: دور از شأن کشور و ملت ایران است که یک سیاست گزاری کلی در کشور صورت می‌گیرد اما هر بخشی به‌صورت مستقل یک‌فاز عملیاتی در پیش می‌گیرد. در کشور باید شاهد این باشیم که اگر یک سیاست گزاری می‌شود با اجرای صحیح . کامل آن بازخورد مؤثری و قابل قبولی در سطح جامعه به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات