در قالب طرح شمس‌الشموس اجرا می‌شود

تشرف یک‌هزار زیارت اولی از اراک به زیارت امام مهربانی‌ها

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: یک‌هزار نفر اراکی در قالب طرح "شمس‌الشموس" افراد بالای 45 سال که تاکنون توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۰۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

پاسدار محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، به اجرای طرح "شمس‌الشموس" در شهرستان اراک اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح یک‌هزار نفر از افرادی که بالای 45 سال که تاکنون توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند امسال از اراک به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: این طرح با حمایت استان قدس رضوی برگزار می‌شود؛ در قالب این طرح اسکان و ‌تغذیه زائران با آستان قدس رضوی و اعزام‌ها از سوی سپاه و بسیج صورت می گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: تاکنون سه کاروان به استعداد 650 زائر از اراک در قالب طرح "شمس‌الشموس" اعزام شده‌اند.

پاسدار رضایی با اشاره به نحوه شناسایی افراد برای این اعزام گفت: افرادی که تاکنون به این سفر زیارتی مشرف نشده‌اند به پایگاه‌های مقاومت بسیج مراجعه و پس از بررسی توان مالی افراد به سپاه ناحیه معرفی و نسبت به اعزام آنان اقدام می‌کنیم.

وی افزود: از آنجا که این زیارت شامل حال افرادی می‌شود که تاکنون مشرف نشده‌اند در مراجعه افراد چون ما نمی‌دانیم که ایا زیارت اولی هستند یا خیر تنها نسبت به توجیه فرد می‌پردازیم و نسبت به این مسئله او را واقف می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک بیان کرد: نیروی انسانی پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های بسیج و نواحی از آنجا که مراجعات بسیاری از سوی افراد نیازمند دارند اطلاعات این افراد را ذخیره دارند که با توجه به همین اطلاعات خودمان افرادی را که تاکنون مشرف نشده‌اند برای اعزام دعوت می‌کنیم و عده‌ای هم خود به پایگاه‌های مقاومت بسیج محل مراجعه می‌کنند.

پاسدار رضایی تصریح کرد: سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به افراد نیازمند از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند و بخش عمده‌ای از مراجعاتی که به ما می‌شود برای تهیه جهیزیه یا کمک‌های مالی است که با کمک خیرین به آنان کمک می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها اعلام شده که از متقاضیان ثبت نام کنند و در صورت تخصیص سهمیه افراد را به این سفر زیارتی اعزام خواهیم کرد؛ اطلاع‌رسانی هم شده که افراد بالای 45 سال برای ثبت نام مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات