خبرهای داغ:
آیت الله مکارم شیرازی

بزرگداشت علما موجب خنثی سازی تبلیغات ضد دینی دشمنان می شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: بزرگداشت علما موجب خنثی سازی تبلیغات ضد دینی دشمنان می شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۳۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
بزرگداشت علما موجب خنثی سازی تبلیغات ضد دینی دشمنان می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری با بیان این مطلب، اظهار کرد: درحال حاضر دشمن از طریق فضای مجازی مدام در حال تبلیغ علیه دین است، و به شدت می کوشد تا به نوعی باعث بی توجهی مردم به ارزش های دینی شود.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش تجلیل و تکریم از آیت الله مظاهری خطاب به آنها، گفت: فکر بسیار خوبی کردید و مطمئن باشید این اقدام در حوزه علمیه اصفهان اثر گذار خواهد بود.

آیت الله مکارم گفت: اینکه آیت الله مظاهری برای برگزاری این کنگره مخالفت نشان داده، نشان از تواضع و فروتنی ایشان است.

وی ،آیت الله مظاهری را یک فقیه اخلاقی توصیف کرد، و اذعان داشت: به طور حتم برپایی این کنگره تمام تلاش های دشمنان برای تبیین این موضوع که مردم از دین فاصله گرفتن را بی اثر می کند.

وی افزود: اینکه یک فقیه بزرگ تا این اندازه مورد تکریم قرار می گیرد، و آثار او منتشر و از طرف مردم مورد استقبال قرار می گیرد، نادرست بودن ادعای دشمنان در خصوص جدایی مردم از دین و روحانیت را ثابت می نماید.

وی همچنین در تبیین فواید بزرگداشت بزرگان دین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وجود علما برای جامعه یکی از نعمت های بزرگ الهی است، برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها به نوعی به جا آوردن شکر این نعمت به درگاه خداونئد متعال محسوب می شود.

وی با تاکید بر تاثیر فراوان تجلیل از علما بر روی طلاب جوان و نسل حاضر، تصریح کرد: نسل جدید حوزه ها وقتی ببینند، اوضاع و احوال این گونه است، و بزرگان حوزه مورد احترام قرار می گیرند، آنها نیز تشویق می شوند، و به طور کلی استعدادهای برتر جامعه به سمت حوزه ها گرایش پیدا خواهند کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: تاکنون هر کدام از بزرگان حوزه از جمله شیخ انصاری، شیخ طوسی و شیخ مفید که برای آنها بزرگداشتی گرفته شده، این اقدام احیای آثارآنها را در پی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان با تقدیر از مردم اصفهان، خاطر نشان کرد: مردم این استان در همه عرصه های انقلاب حضوری موثر داشتند، و فارغ از بحث کمیت یکی از بهترین شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی شهدا و ایثارگران این استان هستند.

آیت الله مکارم همچنین با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به مرمت و بازسازی مقبره علامه مجلسی (ره)، گفت: وضعیت فعلی آرامگاه این عالم بزرگ جهان اسلام و تشیع به هیچ در شان و جایگاه آن نیست.

کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری 25 آذرماه سال جاری همزمان با ایام هفته وحدت و مصادف با روز اخلاق و مهرورزی با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این فقیه بزرگ در اصفهان برگزار می شود. 

آیت الله حسین مظاهری در سال 1312هجری شمسی در تیران اصفهان به دنیا آمد و هم اکنون استاد اخلاقو رئیس حوزه علمیه اصفهان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار