امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت:باید تلاش کنیم تا امر به معروف ونهی از منکر درجامعه مان نهادینه و همگانی شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،حجت الاسلام ناطقی در خطبه دوم نماز جمعه پس از حمد و ثنای الهی و دعوت مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی، سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) به دستور معتصم عباسی به وسیله همسرش امّ الفضل با مسموم کردن آن حضرت را تسلیت گفت و افزود: مامون دخترش را به اجبار به عقد امام درآورد ، به چند هدف : 1-تا کاملا امام را به وسیله دخترش تحت نظر داشته باشد وکنترل کند که چه کسانی با امام در ارتباط هستند تا این ارتباط مردم، وسیله نابود شدن قدرت و حکومت مامون نشود . 2- خاندان بنی عباس پایگاه مردمیشان را از دست داده بودند ، خصوصا در میان علویان که وقتی با گروهی مخالفت می کردند، عامه مردم با آن حکومت چهره خوبی نشان نمی دادند لذا هدف دوم مامون این بود که با این وصلت بتواند جایگاه خود و خاندانش را در میان افکار عمومی مقداری ترمیم کند . 3- هر موقع مصلحت دانست به زندگی امام(ع) خاتمه بدهد که این کار با دستور معتصم عباسی (برادر مامون) و به وسیله همسر امام(ع) صورت گرفت . غریبانه و مظلومانه آن حضرت را به شهادت رساندند . امام جواد (ع) ناله می کرد و همچون مار گزیده به خود می پیچید ولی همسرش دستور داد تا کنیزکان هلهله کنند و کف بزنند تا صدای امام (ع) به گوش شیعیان نرسد .

خطیب نماز جمعه شهرستان هشتگرد به دیدار علما و ائمه جماعات استان تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و در اهمیت و شکوه مسجد ، برنامه ها و بهره برداری های درست دینی از مسجد و حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان برومند جامعه و متدین در سخنان معظم له، تاکید کرد: « مسجد در محله باید محور باشد» یعنی کارهای فرهنگی ، اخلاقی و مدیریتی و حتی مسئولین شهر به مسجد بیایند تا مردم آزادانه مشکلاتشان را طرح کنند و مسئولین پاسخگو باشند .

وی گفت: معظم له در سخنانشان به چند نکته به صورت دقیق اشاره کردند و فرمودند:
« 1- حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده ای پویا و لبریز از امید سازد . » هیات امنا و امام جماعت مسجد باید یک زمینه زیبای این چنینی برای همه مومنین به ویژه جوانان عزیزایجاد کنند، میدان را باز کنند و امکانات را برایشان فراهم و کمک کنند چرا که مسجد جای تنویر افکار نسل جوان در جامعه است .
«2- میان مسجد و مراکز آموزشی مثل آموزش و پرورش ، دانشگاه و خانه های فرهنگ و ... در هر محله ، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته ای برقرار گردد »

«3- چه نیکوست که دانش آموزان برجسته و ممتاز در هر محله و در مسجد از سوی امام جماعت تشویق شوند» لذا ائمه محترم جماعات با باز کردن آغوش خود و با احترام گذاردن و با حمایت کردن جوانان ، زمینه این تحرک و حضور را برای جوانان و نوجوانان عزیز در مساجد روستا و بخش و شهر در همه زمینه ها فراهم کنند .

حجت الاسلام ناطقی با اشاره به این نکته که انقلاب و قیام و نهضت ما از مساجد شروع شد، خاطرنشان ساخت: دو ماه پر بار محرم و صفر در پیش است ، در این دو ماه، هیات امنا و ائمه جماعات مساجد با دعوت از سخنرانان مذهبی قوی و با حضور جوانان برومند و هیات های متدین و با ایمان و مخلص، پدران و برادران عزیز، همه دست به دست هم بدهند تا مساجد از گزند فتنه گران عالم محفوظ بماند .

امام جمعه شهرستان هشتگرد با بیان اینکه، هدایت ها و رهبری های حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) بسیار حکیمانه و آینده نگر و بر اساس رهنمود قران کریم است ، گفت: فرزندان سپاهی شما ملت غیور این مملکت روی سینه شان این آیه نقش بسته : وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍوَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ این آیه می فرماید که شما خود را با بهترین تجهیزات نظامی مجهز کنید زیرا تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ تا دشمنان شما و دشمنان خدا، از ترس سلاح ها و قدرت شما به وحشت بیفتند .
وب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بازدید از توان دفاعی کشور، سخنانی فرمودند که سخن همه ملت ایران است چون سخن خدا در قران کریم است ، لذا معظم له فرمودند: « اینکه تصور کنیم با مذاکره می توان به تفاهم و نقاط مشترک با آمریکا رسید، اشتباه است پس باید توان دفاعی و تهاجمی را افزایش دهید تا زورگویان و دشمن احساس تهدید کنند» این سخن یعنی قدرت افزائی کشور ایران ، همان چیزی که خدا در قران فرمود: تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ .

حجت السلام ناطقی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه امروز دشمن با گرفتن و تکمیل کردن s300 به وحشت می افتد و حتی آمریکا جرات نمی کند نگاه چپ به این کشور داشته باشد، برای خاطر اینست که ایران قدرتمند است ، ملت ایران قدرتمند است و رهبر ایران همچون چراغی فروزان و درخشان، با قدرت این کشتی را به ساحل نجات و قله ی بلند عزت و اقتدار هدایت می کند .
 
 انتهای پیام/
خبرنگار:عطیه قمی




ارسال نظرات
پر بیننده ها