امام جمعه موقت خرم آباد گفت:مقام معظم رهبری از دولتی ها برخورد غیرگزینشی با مفاسد اقتصادی را می خواهند.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۹۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام  قاسم متقی نیا، در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دولت، افزود: اخلاص پرکاری و مردمی بودن سه ویژگی عمده شهیدان رجایی و باهنر بود.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دولت، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بهترین تبلیغ برای دولت را عمل کردن و کار و تلاش تا آخرین روز کاری عنوان کرده است.
حجت الاسلام متقی نیا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده است، کار و اقدام معمول متعارف کافی نیست و انتظار می رود که دولتمردان جهت خدمت به مردم اقدام جهشی و فوق العاده داشته باشند.
وی با اشاره به مساله حقوقهای نجومی، افزود: جبران خدشه وارد شده به اعتماد مردم در مساله حقوقهای نجومی مطالبه عمومی است.
حجت الاسلام  متقی نیا عنوان داشت: ضرورت تکریم نیروهای انقلابی، جبران خدشه به اعتماد مردم در مساله حقوق های نجومی و همکاری همه قوا در مواجهه با این مسأله از مطالبات مقام معظم رهبری است.
خطیب موقت جمعه خرم آباد، بیان کرد: جهت پی گیری و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری همکاری بین سه قوه باید تقویت شود.
وی افزود: مطالبات مقام معظم رهبری از دولتی ها، پیشگیری از شکلگیری مفاسد دیگر چون حقوق های نجومی و برخورد غیرگزینشی با خاطیان بود.
حجت الاسلام متقی نیا ادامه داد: از قوه قضائیه هم پیشگیری از بروز و بسترهای شکلگیری مفاسد اقتصادی و برخورد قاطع با عاملان و آمران مفاسد اقتصادی از جمله مطالبات رهبری بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس مطالبه داشتند که قوانینی جهت پیشگیری از مفاسد اقتصادی و برخورد با آن تصویب شود.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به  روز شهادت امام جواد(ع)، گفت: امیدواریم که خدای متعال به حق ائمه اطهار(ع) به برکت زندگی جوانان ما بیفزاید.
وی با اشاره به سالگرد شهادت رییسعلی دلواری، عنوان داشت: شهید دلواری جوان دلیر لرزبانی که اسوه و الگوی مبارزه با انگلیس بود و بریتانیای کبیر را زمین گیر کرد.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهدای خون خفته جمعه سیاه 17 شهریور سال 1357، گفت: این شهدا پنج ماه به انقلاب مانده به فرمان ژنرال چهار ستاره آمریکا به خاک و خون کشیده شدند.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به تکریم مناسبت های شهادت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده است، بدترین شکل ممکن برای یک ملت این است که حافظه تاریخی خود را ضعیف کند.
وی با بیان اینکه شهدا بخش مهمی از هویت تاریخی هر ملت هستند، افزود: فراموش شدن قهرمانان شهید هر ملتی، یک فاجعه برای آن ملت است.
حجت الاسلام متقی نیا خاطرنشان کرد: تکریم شهدا موجب تداوم راه و زنده نگه داشتن هدف شهدا می شود.
وی با اشاره به اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند، بیان کرد: شهید شاهدان اعمال ما هستند.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، ابراز کرد: اساس ازدواج نخسین امام شیعیان بر سادگی بوده است.
حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اهمیت سادگی در سیره ائمه معصومین (ع)، افزود: اگر اساس ازدواج بر سادگی نباشد، جوانان در زندگی دچار مشکل می شوند.
وی ازدواج را سنت پیامبر دانست و تاکید کرد: آنان که با سنت ازدواج از اصل مخالفت می کنند از حمت خداوند به دور هستند.
حجت الاسلام متقی نیا خاطرنشان کرد: ساده زیستی، همتا بودن، مسؤولیت پذیری و تقسیم کار، پرورش فرزندان، جهیزیه حداقلی، دوری از گناه، ساده بودن جشن ازدواج و حضور خانواده در مسائل سیاسی و اجتماعی و توجه به عبادت درس های است که مسلمانان باید از زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) بگیرند.
امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به اینکه خداوند روزی رسان است، گفت: بدترین شکل تلاش برای خانواده این است که برای دنیای فرزندان، آخرت خود را خراب کنیم.

حجت الاسلام متقی نیا، با اشاره به بازدید نماینده آیت الله سیستانی از ساخت درب حرم مطهر امامین عسگرین در خرم آباد، گفت: مشارکت مردم لرستان در بازسازی عتبات عالیات باعث افتخار است.
وی افزود: مردم ولایت مدار استان لرستان در اکثر طرح ها برای بازسازی عتبات عالیات سهیم هستند.
حجت الاسلام متقی نیا اظهار داشت: باید از عموم مردم لرستان در مشارکت در این طرح  و همچنین نظارت و بازرسی  ها به عمل آمده تشکر شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: پیشنهاد می شود در این هفته کاشت نهال به یاد شهدا و نذر کاشت نهال مورد توجه عموم مردم و مسؤولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر صدها هکتار از منابع طبیعی در استان لرستان از بین رفته است، افزود: پیشنهاد می شود به یاد شهدای دفاع مقدس استان لرستان با همکاری منابع طبیعی همه کسانی که می توانند تصمیم فردی و گروهی را بگیرند و به یاد شهدا درکوچه ها و خیابان ها به نام شهدا نهال کاشته شود.
امام جمعه موقت خرم آباد تأکید کرد: هر نهاد و ارگانی که فضای لازم را دارد، مهندسی کند و به  یاد شهدا نهال بکارند که هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را در پیش دارد.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره کینه وخصومت دشمنان، افزود: باید به میزانی از هوشیاری و آگاهی برسیم که بتوانیم با اقدام به موقع و هوشیاری لازم کاری کنیم که دشمن را پشیمان کند.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از اقدامات قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء، اظهار کرد: در سایه تلاش های این قرارگاه امروز آسمان امنی در جهان و خاورمیانه ایجاد شده است که هر گونه پروازکننده بر فراز آسمان کشور را رصد می کنند.
سالگرد شهادت شهید دستجردی، شهادت زائران خانه خدا در سال 1366 و آستانه شهدا شهدای منا، روز مبارزه با انگلیس، روز مبارزه با بی سوادی، روز تعامل و روز مردم شناسی از دیگر مناسبت هایی بود که خطیب موقت جمعه خرم آباد به آنان اشاره کرد.

ارسال نظرات