علي اصغر زارعي، امسال به همراه خانواده اش در مناطق محروم شهرستان پاسارگاد فارس حضور پيدا كرده تا سازندگي را از خودش شروع كند.
کد خبر: ۸۷۳۸۳۱۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را براي دوستان خاص خود گشوده است.اردوي جهادي يك عادت شيرين كه هر چند و قت يكبار اتفاق مي افتد نيست.اردوي جهادي يك سرگرمي تازه كه به سرگرمي هايتان اضافه شده باشد، نيست.اردوي جهادي لهو و لعب تازه اي در امتداد پاره اي از بيهودگي هاي زندگي نيست.((اردوي جهادي آغاز است ، سرچشمه جاري شدن است))يك ذكر است كه مجاهد بودن را در دل يادآوري ميكند.


علي اصغر زارعي، امسال به همراه خانواده اش در مناطق محروم شهرستان پاسارگاد فارس حضور پيدا كرده تا سازندگي را از خودش شروع كند. وي مي‌گويد: همه ما به دنبال يك چيز دروني هستيم كه بتواند ما را آرام كند. مي‌خوانيم در روايات و آيات كه بايد يك حكومتي باشد كه همه به هم احترام بگذارند و «دارا» به دنبال «ندار» است.

وي مي‌افزايد: اردوي جهادي كاشتن بذر محبوبيت در دل مردم است، بيان مي‌كند: امام خميني (ره) فرمودند كه «پابرهنگان انقلاب كردند». پس اين بار وظيفه ما است كه به پا برهنگان عالم خدمت كنيم و آن‌ها را از محروميت نجات دهيم.

اين جهادگر معتقد است كه اردوهاي جهادي راهي به سوي عشق است. در اين دوره ها مي شود با مشكلات روستايان از نزديك آشنا شد. مي شود معصوميت كودكان را ديد، در كنار روستايان ساده زيستن را آموخت، ايثار را تجربه كرد.

علي اصغر زارعي درباره حضور همسر و فرزند 4 ساله اش در اين اردو تصريح مي‌كند: ضرب‌المثل معروفي است كه مي‌گويد از دامن زن است كه مرد به معراج مي‌رسد. واقعاً كساني كه در اين اردو‌ها مي‌آيند به اشتياق خودشان است نه به دليل حضور فردي در اين گروه. لازمه دل كندن از برخي خوشي‌هاي ظاهري، اعتقاد به تفكر جهادي است و براي اينكه بدانيد اين سختي‌هاي چقدر براي شخص شيرين بوده بايد منتظر روز بازگشتش باشيد تا مطمئن شويد كه همه اين رنج‌هاي ظاهري شيرين‌تر از عسل است.

وي درباره حضور همسر و فرزندش در اين اردو مي‌گويد: آن‌ها خودشان طالب حضور در اردو هستند و من از هيچ‌كدامشان نخواسته‌ام كه به اين اردو بيايند. اين اردو فرا‌تر از ماديات است اما زماني مي‌توانيد فلسفه حضور در اين اردو را پيدا كنيد كه خودتان يك بار هم به اين اردو بيائيد.

هركه را عالي است همت او- هر دو عالم شده است نعمت او؛ شكي نيست كه اهل همت، با همت و اراده، به هدف‌هايشان مي‌رسند، ولي برخي از آنان، چه در امور دنيا و چه در امور اخروي و معنوي، به دستاوردهاي خرد و ناچيز، و پيشرفت‌هايي اندك بسنده مي‌كنند. در مقابل، كساني نيز هستند كه نه در پيشرفت‌ها و دستاوردهاي مادي، به كم و اندك خرسند مي‌شوند، و نه در رشد و تعالي معنوي، اينان بلندهمتانند، كه هميشه خواهان امور متعالي و عاليترين مراتب در هر زمينه‌اند.
 سازمان بسيج سازندگي استان فارس
ارسال نظرات