ارایه‌ خدمتی دیگر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):
دستگاه سنجش سلامت صدرا با قابلیت سنجش علایم حیاتی بیمار از راه دور، با همت و تلاش متخصصان داخلی تولید شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۳۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل شرکت برکت‌تل از ساخت و تولید دستگاه سنجش سلامت صدرا خبر داد و گفت: در مکان‌هایی که دسترسی به پزشک مشکل است، این دستگاه علایم حیاتی را اندازه‌گیری کرده و به پزشک منتقل می‌کند.

سیدمحمد پورحسینی با اشاره به خدمات پزشکی از راه دور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اظهار داشت: ساخت و تولید دستگاه سنجش سلامت صدرا یکی دیگر از اختراعات شرکت برکت‌تل در زمینه‌ تله‌مدیسین است که دسترسی مردم مناطق محروم و دورافتاده را به خدمات پزشکی سهل می‌کند.

به گفته‌ وی دستگاه سنجش سلامت صدرا قابلیت اندازه‌گیری فشار خون، ضربان قلب، دمای بدن، نوار قلب، قند خون و چربی خون را دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات علایم حیاتی بیمار را به پزشک منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت برکت‌تل ادامه داد: بهیار، کارشناس یا هر کسی که آشنایی اندکی با مسایل درمانی داشته باشد می‌تواند در هر مکانی این دستگاه را که جابه‌جایی‌اش بسیار آسان است به بیمار وصل کند و پس از آن با برقراری ارتباط تصویری، متنی و یا صوتی با مرکز درمانی یا پزشک معالج دستور لازم را از پزشک دریافت کند.

پورحسینی استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پزشکی از راه دور را در تسهیل درمان مردم مناطق محروم و دور افتاده مفید دانست و افزود: این دستگاه در ورزشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان قابلیت ارایه‌ خدمات مختلف را دارد.

وی ساخت گجت‌های اندازه‌گیری قند خون برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه را از دیگر خدمات شرکت برکت‌تل در مناطق محروم برشمرد.

مدیرعامل شرکت برکت‌تل وابسته به بنیاد برکت تصریح کرد: گجت‌های اندازه‌گیری قند خون با استفاده از پورت هدفون تلفن همراه و اتصال به دستگاه‌های اندرویدی، قابلیت اندازه‌گیری قند خون و ارسال نتیجه‌ آزمایش به پزشک و یا مرکز مشاوره را دارد. پزشک در لحظه جواب آزمایش را بررسی کرده و نسخه‌ لازم را تجویز می‌کند.

پورحسینی هدف اصلی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم کشور دانست و گفت: شرکت برکت‌تل نیز در همین زمینه ارتقا سطح سلامت مردم روستاها و مناطق محروم را دنبال می‌کند.
ارسال نظرات