خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان جهادگر در حقیقت زکات علم خود را در اردوهای جهادی می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۳۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به استقبال خوب از گروه های جهادی پزشکی و حساسیت کار آنها اظهار کرد: تیم های پزشکی با مستقر شدن در منطقه ۱۵ روستای همجوار در بخش ماهین را تحت پوشش قرار داده و با هماهنگی دهیار با توجه به جمعیت روستا و نیازهای آن منطقه حدمات لازم را ارائه می کند.

وی با اشاره به حضور افراد مختلف از جامعه پزشکی استان در اردوهای جهادی اعلام کرد: در تابستان سال گذشته ۱۲۰ نفر در قالب پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما و کارشناس بهداشت محیط به عنوان جهادگر شامل فارغ التحصیلان، دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی دراردوهای جهادی شرکت کردند که در سال جاری نیز این روند ادامه دارد.

برزگر از ارتقاء خدمات ارائه شده در اردوهای جهادی خبر داد و گفت: تیم های بهداشتی-درمانی از ۵ سال گذشته که اولین اعزام ها در این عرصه آغاز شد تاکنون با رشد چشمگیری روبرو شده و ارائه خدمات از مراحل ابتدایی به خدماتی مختلف و پیشرفته تبدیل شده است که استقبال عمومی را به همراه دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه اشتیاق در دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در عرصه های جهادی بیشتر از سایر دانشگاه ها است گفت: در سال گذشته از این دانشگاه ۸۰ نفر در اردوها حاضر شدند و امسال با استقبال ۱۲۰ نفر برای حضور در این عرصه خدمت رسانی مواجه شدیم.

وی به حضور دانشجویان در عید نوروز امسال در مناطق محروم گفت: فاز اول این اردوها در تعطیلات نوروز و از سوم تا ۱۳ فرودین ماه آغاز شد و طی آن تعداد ۳۰۰ دانشجو با طلاق دنیا و حضور در مناطق محروم آوج و آبگرم و الموت خدمات رایگان را در عرصه های مختلف ارائه کردند.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: در نوروز امسال ۲۰۰ نفر از اعضای گروه‌های جهادی پزشکی خادم المهدی(عج) و بدون مرز و گروه های بهداشتی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور در روستاهای دستجرد سفلی، خسرود، اربدیان، کاکوهستان، گوورد، فشنگ، قسطین در منطقه الموت غربی اقدام به ارائه انواع خدمات به مردم این منطقه کردند.

وی ادامه داد: در نوروز امسال گروه های بهداشتی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خدماتی بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان را به مردم این مناطق عیدی دادند که تمامی این خدمات به صورت رایگان بود.

برزگر با اعلام اینکه گروه های جهادی دانشگاه علوم پزشکی توانسته گام های بلندی را در عرصه خدمت رسانی بردارد عنوان کرد: خوشبختانه گروه جهادی دانشجویان این دانشگاه در میان سایر تیم های مشابه در سایر استان ها توانسته برتری قابل قبولی را کسب کند و جزء ۳ گروه برتر کشور محسوب شود.

این مسوول با بیان اینکه دانشجویان جهادگر در حقیقت زکات علم خود را در این حضور داوطلبانه می پردازند تصریح کرد: دانشجویان جهادگر قزوینی این آمادگی را دارند که در داخل استان و استان های دیگر و حتی در خارج از مرزهای کشورمان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کنند.

مسئول بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین در پایان هدف از برگزاری این اردوها را ارائه خدمات در راستای اجرای بخشی از عدالت اجتماعی در حوزه پزشکی در مناطق محروم برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف جهادگر از جمله دانشجویان در این مناطق سبب دلگرمی مردم این مناطق محروم به نظم و انقلاب و مسئولان آن خواهد شد.

9001/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها