خبرهای داغ:
حجت الاسلام شالی:

مجلس می‌تواند دولت را ملزم رسیدگی پرونده‌ فیش‌های نجومی نماید

حجت الاسلام شالی عنوان کرد: با بیانات رهبر معظم انقلاب شبه ای در رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی باقی نمی ماند، لازم است که دولت با جدیت مجرمان را معرف نماید.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۴۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

حجت الاسلام  هاشم  موسوی شالی امام جمعه شال در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با نگاهی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره ای به موضوع فیش های نجومی داشتند و با تاکید بر رسیدگی به آن پیگیری موضوع را از دولت خواستار شدند.

حجت الاسلام موسوی شالی در خصوص این موضوع اظهار کرد: مسئولان باید پیش از تذکر رهبر به این مسئله با جدیت رسیدگی می کردند و امروز به نقطه ای رسیده ایم که آقای محسنی اژه ای در آخرین نشست خود به صورت تهدید آمیز بیان می کنند که تا کنون هیچ نامی به مرجع قضای استرداد داده نشده است لذا اگر خود قوه قضائیه دست به اقدام عملی زد گلایه و ناراحتی نباشد.

وی ادامه داد: اینکه مسئله که پیش از این هیچ نامی به قوه قضائیه به عنوان مجرم ارجاع داده نشده است واقعا مایه تاسف است چرا که رهبر در سخنان خود این عمل را حرام خوری معرفی کرده و آنان را عاملان بی اعتماد کردن مردم دانستند.

امام جمعه شال تصریح کرد: مسئولان تا کنون برای آرام کردن اذهان عمومی سخنان متعددی را بیان کرده‌اند اما این مسئله تنها با سخن حل نمی شود، نیاز است که با عملی کردن حرف ها اعتماد را به جامعه بازگردانند.

وی تشریح کرد: از طرفی مسئولان با استفاده از کلماتی نظیر حقوق های نامتعارف به جای کلمه حقوق های نجومی سعی می کنند قبح آن را از بین ببرند چرا که هر کلمه ای دارای بار معنایی متفاوتی است، نامتعارف به این معنی است که عرف آن را نمی پذیرد ولی از دید قانون مشکلی وجود ندارد حال آنکه ان حقوق ها در هیچ کجا مقبولیتی ندارد.

موسوی شالی بیان کرد: رهبر به صورت روشن این عمل را حرام خوری می‌نامند لذا باید با آن برخورد قاطعی انجام شود تا اعتماد به جامعه بازگردد، امروز در این وضعبت اقتصادی که هر خانواده ای با آن دست و پنجه نرم می کند همتی لازم است تا به مسئله فیش های حقوقی رسیدگی دقیقی نماید.

این مسئول با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در دولت ما مقام های نظارتی داریم که قانون گذار رسیدگی و نظارت بر دستگاه های دولتی را به عهده آن قرار داده است.

وی ادامه داد: از مقامات نظارتی اصلی در ایران مجلس می باشد که جز قانون گذاری نظارت نیز از وظایف اصلی آن به شمار می رود و می تواند در هر موضوعی ورود پیدا کند.

موسوی شالی اضافه کرد: مجلس می تواند دولت را ملزم به رسیدگی پرونده ای نماید که رهبر و مردم خواستار رسیدگی به آن هستند.

امام جمعه شال در بخش پایان این گفت وگو عنوان کرد: وظیفه ما انتقاد سازنده از دولت است، هر منتقدی هم باید منصف باشد، اگر ما در موضوع حقوق های نجومی و دیپلماسی خارجی نقد هایی بر دولت داریم در عوض فعالیت های دولت در زمینه خدمات درمانی و سلامت و نیز در بخش کشاوری قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: برخورد مسئولان این حوزه ها در برابر رباب رجوع ستودنی است و آنچه ما می بینیم به این صورت استکه مسئولان تا آخرین توان خود برای رسیدگ به امور مردم وقت می گذارند.

حجت الاسلام هاشم موسوی شالی در پایان یادآور شد: نقد صادقانه می تواند سازنده باشد و ما امیدوریم که با ذکر محسنات و مشکلات دولت بتوانیم در جهت تقویت نیکی ها و اصلاح مشکلات قدم برداریم.

1004/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها