خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: تحقق تمدن اسلامی بدون سپاه امکان‌پذیر نیست؛ نگهداری از دستاوردهای انقلاب از وظایف سپاه است که حفظ این دستاوردها فقط با عملکرد نظامی شدنی نیست.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۵۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
تحقق تمدن اسلامی بدون سپاه امکان‌پذیر نیست / دارندگان حقوق نجومی دستاوردی برای نظام ندارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدحسین سپهر در جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه مسؤولیت‌های سپاه در پاسداری از انقلاب بی‌بدیل است، اظهار کرد: پاسداران امید رهبر انقلاب اسلامی هستند و این موضوع مسؤولیت این قشر را بیشتر می‌کند زیرا این امید باید بیشتر از گذشته شود.

وی تمدن‌سازی اسلامی را یکی از ماموریت‌های سپاه و بسیج دانست و اضافه کرد: سپاه در عرصه نبرد با استکبار جهانی ایستاده و اقتدار اسلام را به رخ دشمنان می‌کشاند به همین علت باید از همه نقصان‌ها و معایب به دور باشد که این امر نیازمند تلاش عمومی است.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه پاسداران انقلاب اسلامی استمرار حرکت انبیای الهی را بر عهده دارند، عنوان کرد: منویات رهبر انقلاب اسلامی الهی، معنوی و متعالی است که خداوند متعال در بیان این شخصیت برجسته قرار می‌دهد.

وی از تاکید رهبر انقلاب اسلامی برای حرکت سپاه به سمت پایه‌گذاری تکامل بشریت یاد کرد و ادامه داد: تحقق تمدن اسلامی بدون سپاه امکان‌پذیر نیست؛ نگهداری از دستاوردهای انقلاب از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که حفظ این دستاوردها فقط با عملکرد نظامی شدنی نیست.

سپهر خاطرنشان کرد: تقویت توانایی نظامی 20 درصد فعالیت سپاه است و در صورت نیاز و غلط‌ کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا 100 درصد فعالیت این مجموعه نظامی می‌شود اما با این وجود برخی از یاران انقلاب به خطا افتاده و تحلیل‌های غلطی را مطرح می‌کنند و به سپاه فقط به عنوان یک نیروی رزمی نگاه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در دوران حکومت نسخه‌های نظارت مشخصی را برای مسؤولان تعیین کردند، مطرح کرد: سپاه بدون تبعیت از فرماندهی، مدیریت جهادی، روحیه انقلابی، معنویت، بصیرت سیاسی، مردم‌داری و دانش کارآمدی ندارد و دشمن به دنبال سوق دادن سپاه به سمت ناکارآمدی است.

سپهر با اشاره به اینکه مسؤولان نظام اسلامی در تحقق آرمان‌های مورد نظر انقلاب تاثیر قابل توجهی دارند، گفت: برخی از این قشر که حقوق‌های نجومی دارند نمی‌توانند دستاوردی برای نظام اسلامی داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: بر اساس روایات ائمه اطهار(ع) مردم ایران و قم فراهم کننده بستر ظهور امام زمان(عج) هستند و سپاه به عنوان زینت نظام اسلامی برای رسیدن به تحول، مبنا را معنویت و بصیرت قرار داده است چراکه افراد مؤمن و متدینی در این مجموعه فعالیت دارند.

وی داشتن نیروی انقلابی مؤمن را ویژگی اصلی سپاه دانست و تصریح کرد: نظام اسلامی درحال عبور از معابر سختی بوده که دشمن در آنها کمین کرده؛ برخی فعالیت سپاه در عرصه فرهنگی و اجتماعی را دخالت می‌دانند درحالی که سپاه بر اساس قانون اساسی نباید نسبت به تهدیدهای اصلی کشور بی‌تفاوت باشد.

سپهر از برخی ناهنجاری‌های موجود در سطح کشور یاد کرد و افزود: با توسعه جنگ نرم از جمله افزایش برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی برخی از ناهنجاری‌های در سطح کشور به فرهنگ افراد تبدیل شده است.

وی بر تلاش سپاه برای انجام ماموریت‌های مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: سپاه و بسیج باید با دشمن‌شناسی مطلوب به شیوه گسترده در جامعه به بصیرت‌افزایی اقدام کنند زیرا پاسداری از انقلاب رسالت سپاه است و این مجموعه نمی‌تواند نسبت به حضور مخالفان ارزش‌های دینی در مراکز تصمیم‌گیرنده بی‌تفاوت باشد.  

 گفتنی است: جشنواره اشراف فرماندهی با عنوان "مالک اشتر" هر سال به منظور معرفی رده های برتر در سطح سپاه های استانی و کشوری برگزار می شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها