خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه استان قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات دین است

مسئول سیاسی سپاه استان قزوین اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات و فروع دین است که باید نسبت به اجرای آن در جامعه توجه بیشتری را مبذول داشت.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۹۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

 

علی کوچک خانی مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با لزوم اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات و فروع دین است که باید نسبت به اجرای آن در جامعه توجه بیشتری را مبذول داشت.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر واجب فراموش شده در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر از واجبات فراموش شده در جامعه می‌باشد که هر چندی تلاش‌هایی برای اجرای آن در جامعه صورت گرفته ولی چندان موفق آمیز نبوده است.

این مسئول با استناد ماده 7/8 قانون اساسی امر به معروف و نهی ازمنکر را امری بسیار پسندیده داشته و تشریح کرد: بر اساس ماده 7و8 قانون اساسی امر به معروف و نهی ازمنکر یک امری بسیار پسندیده است که نباید موجب غفلت قرار گیرد و امر به معروف و نهی ازمنکر برای حفظ و انسجام از نظام اسلامی لازم است.

کوچک خانی با اشاره به نقش بی بدیل و موثر مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: نظارت مستقیم و عمومی مردم بر اقدامات مسئولین و دیگر مردم تا حد زیادی سبب اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه می‌شود.

مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین در ادامه به سخنان رهبری در ارتباط با تصویب قانون عفاف و حجاب اشاره داشت، و گفت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و هم چنین تصویب قانون عفاف و حجاب در مجلس به دلیل اهداف سیاسی با مخالفت مسئولان رو برو شده و چندان موفق نبوده است.

وی در ادامه به اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در تمامی عرصه‌ها خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص مسئله حجاب نیست بلکه در تمامی ابعاد سیاسی و اجتماعی و اخلاقی باید به اجرایی شدن این فریضه توجه شود.

کوچک خانی متذکر شد: مردم باید به صورت لسانی و به نحو احسن امر به معروف و نهی از منکر باشند و نحوه اجرایی شدن این فریضه باید به آمران آموزش داده شود.

مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج)قزوین تاکید کرد: تذکر توسط چند نفر باعث تاثیرگذاری بیشتر در فردی می‌گرددو سبب پایین آمدن قبح گناه در جامعه می‌شود.

این مسئول در خاتمه اظهار کرد: ایجاد بلا‌ها و بیماری‌های روحی روانی،مشکلات اجتماعی از تبعات عمل نکردن به امر به معروف و نهی ازمنکر است که مردم و مسئولین باید توجه ویژه‌ای به اجرایی شدن این فریضه مهم داشته باشند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها