امام جمعه شهرستان بروجرد :

سران خائن آل سعود ملت ایران را از انجام مناسک حج محروم کردند

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: سران خائن آل سعود امسال ملت ایران را از انجام مناسک حج ابراهیمی محروم کردند تا ثابت کنند که لیاقت داشتن سرپرستی حرمین شرفین را ندارند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۹۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه بروجرد افزود:امسال درکشور همانند سالهای گذشته زنگ کاروانیان حج به گوش نرسید و شورو شوق زائران ایرانی برای اعزام به حج خبری نشد.
وی اظهار داشت: سران خائن سعودی در سالهای اخیر با انحراف در مسیر اسلام و ایجاد جنگهای نیابتی در منطقه به عامل اجرای سیاستهای آمریکا و صهیونیسنها تبدیل شده اند.
امام جمعه بروجرد افزود: اداره حج باید توسط مجمع جهانی امت اسلامی انجام شود که همه کشورهای اسلامی دراداره آن سهیم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرا رسیدن ماه ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) گفت: این روز به نام روز ازدواج جوانان نامگذاری شده تا به بررسی مشکلات جوانان در بحث ازدواج پرداخته شود.
وی اظهار داشت: مشکل اصلی جوانان در بحث ازدواج موضوع اشتغال و بیکاری است که اگر مشکل بیکاری جوانان حل شود، خود جوانان مشکل مسکن و ازدواج را حل خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی موظف است در ابتدا برای جوانان شغل ایجاد کند زیرا وقتی جوانان منبع درآمدی برای امرار معاش داشته باشند قطعا برای ازدواج اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه بحران بیکاری جوانان باید با جدیت پیگیری شود افزود: پدران و مادران نیز باید با آسان کردن شرایط ازدواج در امر مهم ازدواج همت گمارند.
حجت الاسلام والمسلیمن ترابی افزود: شرایط ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود زیرا بسیاری از دختران و پسران به خاطر عدم توانایی در تهیه جهیزیه و اقلام و کالاها ازدواج را رها کرده اند.
وی اظهار داشت: علما و روحانیون در منبر ها و سخنرانی های خود ازدواج آسان را تبلیغ کنند و درسهای ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه(س) را به مردم بیاموزند.
امام جمعه بروجرد در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سی و هفتمین سالگرد 17 شهریور در میدان ژاله تهران گفت: حمله رژیم سفاک پهلوی به صفوف مردم که برای پیگیری مطالبات خود در میدان ژاله سابق تهران جمع شده بودند باعث شد تا با خون شهیدان آتش انقلاب برافروخته شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: رژیم پهلوی می خواست آتش انقلاب ملت ایران را با ریختن خون مردم خاموش کند ولی برکت خون پاک شهیدان بود که انقلاب به ثمر نشست.
وی اظهار داشت: امروز نیز بعد از 37سال از انقلاب ، استکبار برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران توطئه می کند و مقاومت مردم در برابر دشمنان آنان را با شکست روبرو می کند.
وی در بخش دیگری با اشاره به حوادث اخیر در کشور سوریه گفت: مهمترین اتفاق این روزها در سوریه تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه است.
وی گفت: دولت ترکیه بیشتر با هدف سرپوش گذاشتن به حوادث داخلی خود به شمال سوریه لشگر کشی کرده و بهانه آنان مقابله با تروریست است که خودشان حامی اصلی آن هستند.
وی اظهار داشت: تجاوز آشکار ترکیه به خاک سوریه محکوم است و مبارزه با تروریست توسط ترکیه یک دروغ بزرگ است زیرا همه افکار عمومی جهان می دانند که ترکیه یکی از حامیان اصلی تروریستها می باشد.
ارسال نظرات