قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی از توزیع 400 سبد غذایی و بُن کارت به بیماران دارای بیماری خاص و صعب العلاج نیازمند در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۵۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عدالت بهرامی با بیان اینکه 400 سبد غذایی و بُن کارت در قالب طرح "شفا" بین بیماران دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج نیازمند در 4 ماهه نخست امسال توزیع شده است، گفت : طرح "شفا" از طرح‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج است.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب در دوران بیماری گفت: کمبود مواد مغذی برای برخی از بیماران خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد که به منظور حمایت از بیماران صعب‌العلاج این طرح حمایتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در ادامه بیان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 960 میلیون ریال برای کمک به حمایت تغذیه‌ای بیماران اختصاص یافته است؛ سرانه پرداختی به هر یک از این بیماران 600 هزار ریال بوده که به نسبت سال قبل با 500 هزار ریال سرانه پرداختی از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به برنامه های حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد استان مرکزی به منظور ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت مددجویان طرح های آموزش سلامت، توزیع هدایای بهداشتی، توزیع سبد غذایی معلولین و سبدهای غذایی کودکان دارای سو تغذیه زیر 5 سال را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کرده است.

بهرامی در ادامه تصریح کرد : در 4 ماهه نخست، تعداد یک هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند شدند که برای این منظور 5 میلیارد و 150 میلیون و 400 هزار ریال هزینه شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی از اجرای طرحهای بهداشتی مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 750 میلیون ریال از محل اعتبارات درآمدی امداد بابت احداث یا بهسازی سرویس های بهداشتی روستایی با سرانه 12 میلیون و 500 هزار ریال با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص یافته است.

وی در پایان ضمن دعوت از خیرین نیکوکار برای مشارکت در کمک رسانی به خانواده های بیمار تحت حمایت این نهاد خاطرنشان کرد: کمیته امداد آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران را برای تسریع درمان بیماران صعب العلاج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات