خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه قزوین با بیان این نکته که تجمل گرایی امروز سدی در برابر ازدواج است خواستار کاهش هزینه ها و خواسته ها به حداقل شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۶۹۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و بانو فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این دو بزرگوار نمونه هایی از انسان کامل در دنیا و دارای حجم عظیمی از خداشناسی و جهان شناسی در وجود خود بودند.

وی ادامه داد: با حجم معرفتی که در وجود این دو بزرگوار قرار داشت بدیهی است که خاندانی چون ائمه اطهار از وجود آنها پدید آید.

عباسی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج اذعان کرد: ازدواج یک طرح و برنامه الهی است که طبق کارشناسی خداوند در قرآن کریم نیز از آن به عنوان نیاز هر انسان و نیز کامل کننده دین و راه سعادت یاد شده است.

این مسئول توضیح داد: هر انسانی نیاز مند زندگی اجتماعی است و هر اجتماعی از تعدادی خانواده در کنار هم شکل می‌گیرد و نیاز های افراد را بر طرف می‌نماید.

وی یادآور شد: برخی نیاز ها به صورت طبیعی در وجود هر انسانی قرار دارد که برای رفع هر کدام راه و طریقه درستی پیش بینی شده، ازدواج هم یکی از همین موضوعات است که علاوه بر رفع نیاز های طبیعی کامل کننده دین نیز می‌باشد.

عباسی افزود: انسان با ازدواج می تواند تولید نسل داشته باشد و تنها رویه درست تکثیر نسل نیز همین راه است، از طرفی ازدواج و فرزند آوری می‌تواند موجب تربیت فرزندان صالح برای جامعه باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با یادآور شدن مشکلات راه ازواج تبیین کرد: ازدواج آسان و به دور از چشم و هم چشمی و تجمل گرایی مدلی است که اسلام پیش بینی نموده است، نباید با زیاده خواهی ارزش آن را از بین برد.

وی اضافه کرد: ازدواج موافق با امر الهی است و هدف از ازدواج باید سعادت و بندگی خداوند باشد نه به رخ کشیدن وسائل دنیای مادی، همه باید تلاش کنند فرهنگ ازدواج به نهوی در آید که با حد اقل هزینه صورت پذیرد.

عباسی با اظهار تاسف از هزینه های گزاف تشکیل خانواده بیان کرد: با شرایط سخت اقتصادی که امروز به کل جامعه حاکم است باید همه بدانند که زندگی مسابقه برای به رخ گشیدن داشته ها نیت.

وی تاکید کرد: داشتن خانه، ماشین و لباس های لوکس چیزی بر کرامت انسانی افراد نمی افزاید، تجملات نباید باعث شود که جوانان توان ازدواج را د خود نبینند.

حجت الاسلام عباسی در پایان بر اهمیت شناخت طرف مقابل و داشتن ملاک و مشخصه های مناسب اشاره و توضیح داد: در ازدواج باید توجه داشت که همسر باید افراد را در تکامل دینشان یاری کند، اخلاق نیکو در برخورد با مردم و در خانه داشته باشد و نیز ایمان و تقوای خداوند را پیشه خویش قرار دهد.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها