اظهارات نماینده مجلس به نقش دولت در کاهش زاد و ولد در گفتگو با «بسیج»:

با شعار جمعیت زیاد نمی شود

مقدسی گفت: متأسفانه اکنون سن ازدواج بالا رفته است و شعاری نمی شود اعلام کنیم جمعیت زیاد شود اگر می خواهیم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم باید یک نقشی را برای هر دستگاهی مشخص کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۰۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

سید مهدی مقدسی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش سیاست های دولت در کاهش آمار زاد و ولد گفت: وزیر بهداشت اعلام کردند که در راستای منویات رهبری در خصوص سیاست های جمعیتی یک سری اقداماتی را انجام داده اند؛ به عنوان مثال برای بحث ناباروری و کاهش هزینه های آن اقداماتی انجام داده اند اما ما آمار دقیقی در این خصوص نداریم و باید از وزیر بهداشت سوال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست افزایش جمعیت تنها به وزارت بهداشت مرتبط نمی شود و سایر دستگاه ها ازجمله بانک ها می توانند مؤثر واقع شوند به هرحال بانک ها باید در اعطای وام های ازدواج و کمک به تشکیل خانواده تعجیل می کردند.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه اکنون سن ازدواج بالا رفته است و شعاری نمی شود تبعیت کرد و یا اعلام کنیم جمعیت زیاد شود اگر می خواهیم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم باید یک نقشی را برای هر دستگاهی مشخص کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار