در پی حادثه سیل و طوفان 120 کیلومتری صبحگاه جمعه در قائمشهر که خسارت سنگینی بر مردم وارد کرد نیروهای مقاومت بسیج ناحیه این شهر وارد عمل شدند که این امر موجب تسکین خاطر طوفانزدگان شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۱۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه قائم شهر، به گفته‌ مردم و مسئولان حاضر در صحنه، اگر بسیجیان با روحیه جهادی خود وارد خیابان‌ها نمی‌شدند و برای رفع مشکلات به‌وجود آمده در میدان حاضر نبودند، بحران در شهرستان قائم‎شهر بسیار عمیق‎تر نمایان می‌شد.

این نیروهای جان برکف با ابزارآلات شخصی خود وارد صحنه شدند و در کمترین زمان ممکن توانستند درخت‌های شکسته شده و رها شده در خیابان‎ها را جمع‌آوری کنند تا مسیرهای اصلی شهر بازگشایی شود و مردم دچار بحران شدیدتری نشوند.
بسیجیان با حضور به موقع خود در مناطق خسارت دیده کلمه بسیج را به صورت عملی برای همگان‌ معنا کردند و با حضور پررنگ و جهادی خود در مناطق مختلف طوفان‎زده شهرستان قائم‌شهر اقتدار بسیج را به همگان نشان دادند.

ابراهیم یعقوبی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قائم‎شهر در گفت‌وگو با خبرنگار قائم‌آنلاین، اظهار کرد: قرارگاه امام هادی(ع) در ساعت 6 صبح در دفتر فرماندهی تشکیل جلسه داد تا بتوان هرچه سریع‌تر مشکلات پیش‌روی شهروندان را رفع کرد.

وی افزود: در همان ساعات ابتدایی حادثه از سه گردان بیت‎المقدس و دو گردان امام حسین(ع) فراخوانی شد و نیروهای مخلص بسیجی در کمترین زمان ممکن در مناطق خسارت دیده حاضر شدند.

فرمانده سپاه شهرستان قائم‌شهر ضمن اشاره به شدت زیاد خرابی‌ها و گستردگی طوفان در این شهرستان، بیان کرد: به تمام فرماندهان پایگاه‎های مقاومت ابلاغ شد که با استفاده از بسیجیان و امکانات موجود خود برای بهبودی منطقه اقدام کنند.

این مسئول به حضور معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: به‌دلیل خسارت شدید در این شهرستان سرهنگ جواد بخشی در ساعات نخستین صبح خود را به مناطق خسارت دیده قائم‌شهر رساند و تا پاسی از دیشب (جمعه) در کنار بسیجیان قائم‌شهر حضور داشت.

یعقوبی تصریح کرد: بسیج سازندگی مازندران چندین دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین را به قائم‌شهر اعزام کرد تا برای سرعت دادن به عملیات پاکسازی معابر کمک بهتری شود و از امکانات بیشتری استفاده شود.

وی ادامه داد: بسیجیان با روحیه جهادی خود و برای کمک به دیگر همشهریان خود در مناطق خسارت دیده حضور پیدا کردند تا بتوانند پاکسازی معابر را در کوتاه‎ترین زمان انجام دهند.

فرمانده سپاه شهرستان قائم‎شهر در پایان گفت: بسیج به‌عنوان نیروی مردمی همچون سالیان گذشته و در مواقع بحرانی حضور پررنگ خود را نشان دادند و به کمک مسئولان و شهروندان قائم‎شهر آمدند.

خسارت‌های این طوفان بسیار شدید بود و ادارات شهرستان قائم‌شهر بدون کمک‎های مردمی و شهرستان‌های دیگر نمی‎توانستند در زمان کوتاه 50 درصد از مشکلات را حل کنند.

در زمان بحران حضور دستگاههایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری، سازمان آتش نشانی و اداره برق بسیار پررنگ بود و مردم زحمات شبانه روزی این عزیزان را حتی در نیمه‎های شب مشاهده کردند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها