خبرهای داغ:
معاون وزیر خارجه می‌گوید احتمال سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در حال بررسی است.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۲۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:
 

تخت‌روانچی گفته است: در مورد سفر آقای رئیس‌جمهور به نیویورک در حال بررسی هستیم تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آقای ظریف برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با برخی همتایان از دیگر کشورها به نیویورک سفر خواهند کرد.

روزنامه فرهیختگان در همین زمینه نوشت: «خبرها حاکی از آن است که حسن روحانی امسال تمایلی برای شرکت در این نشست ندارد. چند روز پیش سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده که روحانی گفته است در سال آخر دوره اول ریاست جمهوری خود کارهای مهم‌تری در تهران دارد. به همین علت احتمالا او امسال به سازمان ملل نخواهد رفت.

پیش از این نیز منابع آگاه و ناشناس در وزارت امور خارجه اعلام کرده بودند که به دلیل فشردگی برنامه‌های رئیس‌جمهوری در تهران، او به نیویورک نمی‌رود. با اینکه اخبار منتشر شده حاکی از عدم شرکت رئیس‌جمهوری در سازمان ملل است اما با توجه به حضور روحانی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا و همچنین فاصله دو ساعته کاراکاس با نیویورک برخی معتقدند که حضور در سازمان ملل و سخنرانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.»
 

بی‌میلی امسال روحانی برای حضور در نشست مجمع عمومی در حالی است که دولت و رسانه‌های حامی آن 3 سال پیش تبلیغات پرحجمی را درباره سفر روحانی به نیویورک و نتایج خارق‌العاده آن به راه انداختند. این تبلیغات 2 ماه قبل از سفر روحانی شروع شد. اما اکنون که دو هفته بیشتر تا نشست مجمع عمومی نمانده، دیگر کمتر کسی انتظار دستاوردهای عجیب و غریب از چنین سفرهایی دارد.

رئیس‌جمهور آن زمان پس از گفت‌وگوی تلفنی با اوباما گفته بود او را بسیار مودب یافتم. اما دولت اوباما به ویژه پس از اجرای برجام بدعهدی‌های بسیاری مرتکب شد و تحریم‌های جدیدی از جمله شامل «محدودیت‌ ویزا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر کنند»، «مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران» و «تهدیدهای جدید علیه شرکت‌های اروپایی مایل به همکاری با ایران» را اعمال کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها