طه مروجی‌فر گفت: دولت به جای اینکه با حقوق نجومی‌های بانکی برخورد کند، وام قرض الحسنه کارمندان را لغو کرد باید از دولت پرسیده شود دعوا بر سر کارمندان بانک بوده یا مدیرانی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند؟!
کد خبر: ۸۷۳۸۷۲۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی طیب‌نیا درباره بخش‌نامه‌ای که درباره محدودیت بانک‌ها در زمینه اعطای مزایا به کارکنان به بانک‌ها ابلاغ کرده بود، توضیح داد: در گذشته وام به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شد و برای اعداد آن هم سقفی وجود نداشت و همین باعث شده بود که یکسری پرداخت‌های نامتعارف وجود داشته باشد. به همین دلیل اکنون دولت مصوبه‌ای داشته است که به موجب آن امکان اعطای تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه به مدیران و مسئولان سیستم بانکی و شرکت‌های دولتی وجود نداشته باشد.

طه مروجی‌فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت به جای اینکه با حقوق نجومی‌های بانکی برخورد کند، وام قرض الحسنه کارمندان را لغو کرد این در حالی است که کارمندان بانکی حقوق پایین دریافت می‌کنند از مزیت وام قرض الحسنه مستثنی شدند.

وی با بیان اینکه موضوع حقوق نجومی‌ها قوانین سختگیرانه‌ای را برای پایین دستی‌های بانکی ایجاد کرد افزود: دولت به جای اینکه اعمال سختگیرانه‌ای را روی مدیران بالا دستی اعمال کند قوانین دست و‌پاگیری برای کارمندان پایین دستی لحاظ کرده است یعنی کارمندان جزیی بانک.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: باید از دولت و سخنگوی دولت پرسیده شود دعوا بر سر کارمندان بانک بوده یا مدیرانی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند؟!

وی در خاتمه افزود: نگرانی مهم از این است که کارمندان بانک چه اقداماتی را برای دور زدن قوانین لحاظ شده بانکی ایجاد خواهند کرد تا بتوانند راهکاری برای جبران مضرات قانونی لحاظ شده فراهم آورند؟!

ارسال نظرات