خبرهای داغ:
جلسه مشاوران بانوان قم با هدف تنظیم ساختار و اعلام ویژه برنامه‌های مختلف برای بانوان استان قم در هفته دفاع مقدس، با حضور مشاوران امور بانوان ادارات قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۳۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس برای بانوان استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه مشاوران بانوان، با حضور مشاوران امور بانوان ادارات قم، پیش از ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

معصومه ظهیری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در ابتدای این جلسه با اشاره به استقامت مردم ایران در دوران دفاع مقدس، ‌اظهار کرد: بانوان ایرانی در راستای پیروزی دفاع مقدس، هم سهم مستقیم و هم سهم مشارکتی داشتند.                                           

وی ادامه داد: امسال در برگزاری بزرگداشت سی و ششمین هفته دفاع مقدس، به نقش هنرمندان در دفاع مقدس بیشتر پرداخته خواهد شد.

ظهیری از برگزاری جشن ویژه بانوان در هفته دفاع مقدس با حضور بانوان ایثارگر استان قم خبر داد و گفت: با هدف تشویق بانوان در راستای استفاده بیشتر از فضای خوب بوستان زنانه نرگس، جشن ویژه بانوان در هفته دفاع مقدس امکان دارد در این بوستان برگزار شود.

زهرا الماسیان، نماینده امور بانوان در کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش بانوان در پیروزی ایران در دفاع مقدس، عنوان کرد: اغلب اتفاقات مهمی که در طول تاریخ رخ داده است با پشتیبانی زنان صورت گرفته است، دفاع مقدس ایران نیز با استقامت و حمایت زنان به پیروزی رسید.

رقیه حیدری، نماینده امور بانوان در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قم برای اجرا در هفته دفاع مقدس، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تمام کتابخانه‌های موجود در سطح استان قم، معرفی کتاب‌های دفاع مقدس در رسانه‌های شنیداری و دیداری استان، برگزاری مسابقه برترین تزئین و فضاسازی کتابخانه‌ها متناسب با دفاع مقدس، استفاده از روایتگران دفاع مقدس در برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های استان قم و اداره کل کتابخانه‌های این استان، مشارکت اعضای کتابخانه‌ها در مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر گلزار شهدا، برگزاری سومین نشست تخصصی در استان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی و برگزاری مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس، از جمله برنامه‌هایی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برای اجرا در طی هفته دفاع مقدس در سال جاری طراحی کرده‌‌است.

علی‌اکبر رحیمی، دبیر شورای نامگذاری معابر شهری قم نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در صورت فراهم شدن لیستی از اسامی بانوان شهیده استان قم، شورای نامگذاری معابر شهری قم آمادگی دارد در راستای مزین کردن نام معابر شهری قم به نام این بانوان شهیده، اقدام کند.

سیده زهره دیبایی، معاون امور زنان اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بانوان ایرانی خیلی خوب اقتصاد مقاومتی را عملیاتی ساخته بودند ولی در حال حاضر این مسئله در جامعه کمرنگ شده است و لازم است بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم از پنج کمیته مختلف تشکیل شده است که شامل کمیته روابط عمومی با مسؤولیت صدا و سیما، کمیته فرهنگی هنری با مسؤولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته نیرو‌های مسلح با مسؤولیت سپاه علی‌ابن‌ابی طالب(ع)، کمیته پشتیبانی و خدمات‌رسانی با مسؤولیت شهرداری، کمیته شاهد و ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته بانوان با مسؤولیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم می‌شود و دبیر و دبیرخانه این ستاد نیز اداره حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

دیبایی عنوان کرد: رونمایی از کتاب‌هایی پیرامون دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی با محوریت سبک زندگی شهدا و ایثارگران، ‌برگزاری یادواره زنان شهیده استان قم، برگزاری مجالس روایتگری و خاطره‌گویی پیرامون نقش زنان در دفاع مقدس،‌ دیدار با خانواده‌های شهدا، ‌اعزام زنان ایثارگر به آموزشگاه‌های دخترانه و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گلزار شهدای قم به ویژه قبور زنان شهیده از جمله برنامه‌های ویژه بانوان در هفته دفاع مقدس است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها