این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دوستان باید فرآیند اثبات این ادعا را داشته باشند که مذاکرات چگونه منجر به حفظ عزت کشور شد؟ اگر مذاکره انجام نمی‎شد عزت کشور چگونه خدشه دار می‎شد؟
کد خبر: ۸۷۳۸۷۴۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه هدف اصلی مذاکرات برداشته شدن تحریم‌ها نبوده، بلکه حفظ عزت کشور، توانمندی‌های فنی و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت بود، تصریح کرد: بهترین سند برای این نوع اظهارات که هدف از مذاکرات چه بوده مراجعه به صحبت‎های آقای روحانی و آقای ظریف قبل از توافق ژنو است که در آنجا به صراحت چرخیدن چرخ زندگی مردم و رفع تحریم‎ها به عنوان هدف اصلی مطرح شده است.

کوشکی در ادامه این مطلب بیان داشت: اینکه امروز هیچ تحریمی لغو نشده باید به صحبت‎های چندی پیش رئیس جمهور که بیان کرده بود دیوارهای تحریم فروریخته مراجعه کرد؛ و  این سوال مطرح می‎شود که اگر طبق گفته آقای روحانی همه دیوارهای تحریم فروریخته پس منظور آقای ظریف از بیان این اظهارات چه بوده و اگر سخن وزیر امور خارجه درست است باید دید منظور رئیس جمهور از این تعبیر که همه تحریم‎ها فرویخته چیست؟

وی در خصوص چرایی این نوع اظهارات بیان کرد: از ابتدای توافق ژنو تا امروز این تناقض در کلام دولتمردان به خوبی نمایان است که مذاکراتی که صورت گرفته بدون هیچ حاصلی  است و دوستان دولتی برای اینکه بی حاصل بودن آن را مخفی کنند کاملا  متناقض با یکدیگر و متضاد با سخنانی که قبل توافق ژنو بیان می‎کردند سخن می‎گویند.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص این بخش از سخنان وزیر امور خارجه که هدف از مذاکرات حفظ عزت کشور بود عنوان کرد: دوستان باید فرآیند اثبات این ادعا را داشته باشند که مذاکرات چگونه منجر به حفظ عزت کشور شد؟ اگر مذاکره انجام نمی‎شد عزت کشور چگونه خدشه دار می‎شد؟ و اینکه بایستی جزو اهداف مذاکرات که از پیش تعیین شده همین قضیه می‎بود؛ از آنجایی نیز که حفظ عزت کشور جزو اهداف اعلام نشده نبوده دلیلی هم وجود ندارد که بیان شود عزت کشور با این مذاکرات به دست آمده باشد چرا که آقای روحانی قبل از مذاکرات درخصوص عزت مردم چیزی نگفت بلکه در مورد فرویختن تحریم‎ها و چرخیدن زندگی مردم صحبت کرده است.

کوشکی در خاتمه یادآور شد: اگر دوستان دولتی این تناقضات را حل نکنند اعتماد مردم، نسبت به آنها به حداقل ممکن خواهد رسید.
ارسال نظرات